söndag 24 april 2011

Måste

Leta upp alla papper till mammas deklaration, eftersom hon (vi) sålt bostadsrätten så är det inte bara att checka igenom och ringa in. Fler blanketter krävs och jag har inte gjort det tidigare, hoppas att jag har alla uppgifter och att det blir rätt.

Är SÅÅÅÅ trött och det har jag varit HELA påsken. Dessutom känns det som om ALLA plötsligt vill mig något och har krav på att jag ska hinna med.

I torsdags var jag hos Kimmie, hon grillade till oss. Som vanligt alldeles för mycket mat och underbart gott! Sen var jag otrevlig nog att nästan somna i hennes soffa....

Fredagen lämnade jag inte ens hemmet utan sov, sov, sov och INGET blev gjort.

Lördag ringer bror och vill att jag ska komma och käka påskfrukost - trött men inte så långt att förflytta mig så det orkade jag med och gott var det och det blev en del skratt.
På kvällen var jag hos lillasyster och systerdottern som tjatat redan på fredagen att jag skulle komma för det var SÅÅÅÅ längesedan.

Idag skulle jag tvätta, men jag gick bara ner och flyttade fram tiden till nästa vecka. Så nu får jag väl handtvätta något i veckan :S

Sen har jag lovat att hälsa på mamma idag alt imorgon, och innan dess måste deklarationen vara klar... Behöver handla med så jag har något att äta på jobb nästa vecka.

Utöver det här som kanske egentligen inte ÄR så mycket så är dör två ihärdiga män som vill att jag ska träffa dem med. Den ene är en vän som vill ha "förmåner" och den andre är X. Känner inte för något alls - vill bara att de lämnar mig ifred.

Jag återvänder till sängen och ser om några timmars sömn gör någon skillnad eller om allt känns lika jobbigt då? Svårt att ta mig i kragen och plågas över dåligt samvete, särskilt angående min mamma som såå gärna vill att jag ska komma.

Pollenallergichock? Kliar i ögonen, har svårt att se ordentligt (trots nya glasögon) och det känns som jag skulle få näsblod vilken sekund som helst.

Färdigklagat!

JAG ÄR UNDERBART GLAD ÖVER MITT VIKARIAT!!!!

3 kommentarer:

chaos sa...

Först och främst, stort grattis till vicket! :o) Det där dåliga samvetet som ständigt gnager känner jag alltför väl igen! :o( Var rädd om dig och gör sådant som du själv vill också, inte bara sånt som andra kräver! Du är i första hand till för dig själv! Påskkramar!

-Nena- sa...

Kan ju vara så att du är trött av pollen, maken min blir det när det är mycket och de varnade ju att påsken skulle innehålla just mycket pollen.

Kanske är det också vicket som gör att du är trött...kul i alla fall att du har det och att du gillar det =)

Kimmie sa...

Du får gärna somna på soffan men det hade nog blivit jobbigt att åka hem mitt i natten efter kvälltuppluren =)

Allt löser sig, man måste inte vara överallt och göra allt som alla vill - jag är också extra trött just nu men det kan vara all utomhustid plus att jag blir trött av allergimedicinen.