fredag 17 juni 2011

Ond tand

Haft ont i en tand en längre tid. En tand som ser hel ut på alla sätt och vis.
Jag har tappat plomber och bitit av kanter på andra tänder i munnen som inte åtgärdats. Inte haft några större problem med dem. Förutom en kindtand som envisas med att fastna i kinden. Men inget som gör direkt ont.

Så har vi då den här onda tanden eller vad det nu kan vara?! För det kommer och går vilket inte är speciellt normalt om det skulle vara hål i den. Känns som om jag tidvis hade en böld under tandrötterna :S Och det är alltid värst på kvällarn och när jag lagt mig. Gör ont att ligga med den sidan i kudden.

Igår var jag ute med jobbet. En kollega skulle sluta.
När jag kom hem därifrån och gått och lagt mig satte det igång igen och denna gången värre än de andra. Det ville inte ge med sig, trots tabletter i olika omgångar under natten, värmepåse, gurgling, intensiv tandborstning (vilket på sätt och vis hjälpte men bara precis när jag bortade) Tog bedövningssalva och tryckte med kompress i tandköttet runt tanden. Det blev snarare sämre än bättre. Försökte på alla möjliga och omöjliga sätt. Satt jag upp värkte det inte lika mkt.

När klockan var kvart över fyra på natten/morgonen kände jag att jag började domna bort. Sista tanken - ska upp om en timme.....

Klockan ringde och jag gick upp och tittade mig i spegeln - vem är det?
Ingen som jag kände igen i alla fall ;)

På jobb klockan sju - jobbade till lite efter fem. Och tanden höll sig lugn fram till tre när den började igen och när jag kom hem så blev det kombinationen 1 iprhen och 1 alvedon (rekommendation från tandläkaren - citodon hjälper inte men den kombinationen brukar till min förvåning funka!)

Trött så att ögonen håller på att hoppa ur sina hålor men rädd för att lägga mig och få så där jätteont igen.... :(

OJ vad livet är SKOJ!

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Aj aj aj! Låter som en infektion eller dyl under tanden.... Eller något sånt.

Jag har varit med om något liknande på en semesterresa. Värk Värk Värk en hel natt. Inget hjälpte. Men sen nästa dag var det nästan borta, som om det värkt klart.
Skönt för det lockade inte gå till tanddr där vi var. Ville hem till min egen.

Väl hemma så ringde jag min tand dr som fick ta tanden under behandlingen.

Dessa tänder!

Kimmie sa...

Usch, fy för tandvärk! Tur du ska hit ikväll så ska vi bedöva tanden med gott vin =)

-Nena- sa...

Hur är det med tanden din nu då?
Bättre hoppas jag.

Fasar för det ska hända mig eftersom jag har lite tandläkarskräck