torsdag 12 november 2009

Klumpig, klumpigare och så jag

Den klumpigaste som finns tror jag!

Idag hände en olycka på jobb, sån som bara JAG kan åstadkomma.

Det var ca tio minuter till vi skulle sluta och jag stod och snackade med en tjej som hade frågat något om jobbet. Lutade mig med armbågen på det höjbara skrivbordet intill. Plötsligt bara smäller det till och jag tror att hela bordet gått sönder och håller på att ramla ihop. Jag liksom kastar mig bakåt på något sätt men står fortfarande på mina ben. Det visar sig att jag lutat mig mot en glasruta i bordet och på något underligt sätt så sprack den mer än en halv centimeter tjocka glasbiten och min armbåge var på väg ner i "hålan". Som tur var så skar jag mig inte vilket mycket väl kunde skett. Men HUR kunde det överhuvudtaget hända? Jag blev faktiskt helt chockad.

Fick ta en tjock pappskiva och lägga över så att vi kan fortsätta attt använda skrivbordet till det vi har det till. På skivan skrev jag "Stöd dig inte mot denna - det gjorde jag/Hossan"

När jag sen gick hem så hade jag väldigt ont i foten.
Så passa er - luta er inte på armbågarna för då kan ni få ont i foten......

(Hoppas att de inte kommer med ersättningsanspråk - viss oro, för jag vill göra rätt för mig, men var ska pengarna komma från)

Och ännu har jag inte läst ikapp mig hos mina bloggvänner, men jag tänkte att detta måste jag i alla fall berätta!

3 kommentarer:

-Nena- sa...

Men oj oj oj vilken tur att du inte skar dig. Det kunde ju ha gått riktigt illa...

Hoppas du slipper betala för det.

Kimmie sa...

Jadå, det var väl en lagom underlig olycka för att hända dig!
Tur i varje fall att du inte blev mer skadad.

Annica sa...

Hu det kunde gått illa men som tur var så föll lotten på din sida nu.
Tycker inte du ska behöva betala för det skadade bordet eftersom jag anser det ska hålla trots man lutar sig emot det.Måste varit en spicka i det sedan tidigare när det gick så lätt sönder