lördag 14 november 2009

Lördagskväll och fortsättning på klumpigheten

Från igår: Jag bad om ursäkt för det som hänt med bordet och sa att jag var uppriktigt ledsen. Min arbetsledare sa - Äsch det gamla bordet, tänk inte på det!

Var hos mamma igår efter jobb. Tog en genväg bakom garagelängan, det var mörkt och regningt, när jag nästan ska svänga in på området så ser jag att de sågat ner en buske men att det sticker upp tre tätt intillsittande "stammar" och säger till mig själv att det måste jag komma ihåg när ja ska gå hem. Tror ni att jag gjorde det? Nä, precis! Snubblade på dem och flög över med stora språng (som en tre-stegs hoppare) framåt men av någon underlig anledning så ramlade jag inte.

Förresten så gillar jag inte julen, inte för att det har med saken ovan att göra utan för att den är förknippad med strul i familjen och vem som ska vara hos vem och vem som inte får vara med och liknande.....

3 kommentarer:

Annica sa...

Gillar inte julen jag heller numera. Förr hade vi gemensamhet när mamma levde. Den dog med henne. Nu sitter vi på olika håll och firar julafton och hela julafton känns botten för mig. Helst skulle jag vilja vara på en julkryssning hela den helgen men det går inte för vi har ju djuren (hundarna) som inte klarar två dygn ensamna. Katterna ok men inte hundarna som sagt.

-Nena- sa...

Skönt att du slapp ersätta bordet och tur att du inte föll på de där stammarna.

Julen är som den är och här har det också varit så där med att vem ska vara var och med vilka.
Så för något år sedan sa vi att vi stannar hemma på julafton och de som vill komma hit är välkomna och det är nog det bästa vi gjort.
Skönt att slippa fara och töserna tycker det är bra att vara hemma.

Kimmie sa...

Tur att det "bara" blev lite tresteg och inte någon fall!
Julen är underbar tycker jag - men det vet du ju redan att jag är juldåre.