tisdag 2 mars 2010

Vad tungt ett år är :-)

Så fyllde jag kärring IGEN igår.

En födelsedag som passade mig utmärkt. Det blev en del inkommande sms och samtal, två brevgratulationer samt blogg-gratulationer (TACK SNÄLLA!).

Min lillasyster och hennes dotter kom hit (vi har stående träff på måndagar för läxläsning och städning) så vi gjorde som vanligt, nästan, förrutom att jag fick en massa presenter.

Ny bäddmadrass från mamma vilket gjorde att sängen kändes som ny - tänk att en bäddmadrass kan göra så stor skillnad?! "Kuvertlakan" (något nytt? bättre alternativ till dra-på-lakan för att de går att vika snyggt när de inte används) från lillasyster och systerdottern. Fler presenter: trisslotter, jumper, långbyxor (som inte passade och som jag ska byta idag), böcker.

Kimmie och jag bestämde att det var skönare att fira på lördag (det tyckte i alla fall jag) så kan vi samtidigt titta på andra chansen tillsammans.

Fortfarande inget jobb och snart är mina dagar slut.

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Låter som en bra dag och vi firar vidare på Lördag!
De det fanns ett jobb som Häxa på platsbanken =) (på fullaste allvar finns den annonsen)

-Nena- sa...

Vilken massa bra presenter!
Visst gör en ny bäddmadrass mycket, kuvertlakan har vi haft ett tag men de passar tyvärr inte på våra nya lite tjockare bäddmadrasser. Nu har tjejerna många lakan till sina sängar istället *S*

Håller tummarna för ett jobb till Hossan!