lördag 30 oktober 2010

Mycket och samtidigt ingenting

Det händer mycket hela tiden men samtidigt inget som är något att berätta om eller sånt som inte går att berätta om :S

Jag är glad för mitt jobb, men känner samtidigt att det är sista gången på det stället.

Väldigt många små (feltolkade?) tecken som gör mig mindre och mindre - synd att det är mitt inre som krymper och inte det yttre (där hade det verkligen behövts).

Blir synligt ledsen och krymper ännu mer. Blir arg och irriterad och folk vill inte ha med mig att göra alls - tolkar det som en bekräftelse på att jag inte betyder något eller är värd något.

Jag hör inte hemma någonstans och jag passar helt enkelt inte in och VEM vill vara med på nåder?

Kan berätta om EN mindre incident: vi är tre som står ute och pratar på fikarasten, de andra har berättat några dråpliga bilsemesterminne och när jag börjar berätta så säger den ena nä nu ska jag gå in.... Jag är övertygad om att om det var den andra personen som påbörjat ytterligare en händelse hade vederbörande stått kvar. Snacka om att känna sig sågad. JA jag ÄR väldigt känslig just nu och har varit under en längre period.

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Vilken oartig typ! Du är NÅGON och du är viktig.

-Nena- sa...

Verkligen inte trevligt att göra så =(
Jag känner dig inte mer än genom blogg och FB men jag håller mer Kimmie!

Ordverifierings-ordet passar: Krama
Det är just det jag vill skicka till dig nu. Kramar!!

Anonym sa...

Nej, det låter ju hemskt när du beskriver det! Så kan man väl inte bara göra heller! Självklart betyder du något och det ska inte några idioter på ta ifrån dig med sitt ohyfsade beteende!

Hoppas du hittar ett nytt jobb snart där du kan vara dig själv och trivas med dina kollegor!

Stor kram!
/Louise

Annica sa...

Fy fan o sågas så där vid fötterna av denna person. Hoppas fast man inte ska gilla hämnd att den råkar ut för samma sak o fattar hur illa det känns.
Hoppas o håller tummarna att du snart ska finna ett ställe du trivs på riktigt riktigt bra samt känna dig så mycket värd som du faktist är!