måndag 5 april 2010

Har jag kommit rätt?

Var hos tandläkaren i förra veckan. Där blev jag erbjuden att ta blodtryck och blodsockerprov. Blev minst sagt förvånad. Nästan så att jag undrade om jag kommit in i rätt rum - jag som trodde att de skulle kolla mina tänder... Jo, det gjorde de (också - eller också och också - det var blodtrycket och blodprovet som var också)

Blodsocker bra
Blodtryck dåligt = 159/129 (måste kontakta vc imorgon, fast jag undrar om det inte var fel på tandläkarens mätare?) Har visserligen varit trött utöver det vanliga och det vill inte säga lite och mer eller mindre ständig huvudvärk.
Tänderna? - massor med hål, men det visste jag redan

Nu har jag dessutom åkt på en dunderförkylning - kunde inte sova med någon ordning för halsen har väckt mig med sitt pipande/bubbelsnackande.

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Lite konstigt är det allt att kolla sådant hos tandläkaren men säkert bra =)
Hoppas förkylningen är snabbt övergående.

-Nena- sa...

Hmm hade nog också undrat om jag kommit rätt *S*
Hoppas det var deras mätare som var kass, fast det är ju bra att få det kollat.

Krya på dig och hoppas förkylningen försvinner snabbt.