onsdag 26 januari 2011

Oresonligt arg - klimakteriet

Blir irriterad på allt och alla.

Det kan räcka med att någon ställer sig för nära när man ska gå på bussen.

Att någon pratar med mig för länge eller pratar överhuvudtaget.

Att barnen skriker på bussen, på föräldrarna som inte verkar fatta att ungen är för varm (händer HUR ofta som helst) - den ligger i vagnen under en fårskinnsfäll i tjock vinteroverall med vantar, halsduk och tjock fodrad mössa i en fullproppad buss som har värmen på som sprutar ut från alla håll så att det hade räckt att man hade bikini på sig.

På alla dessa försäljare som står i varuhusentréerna vilket gör att man drar sig för att gå in i den affären bara för att man ska behöva gå förbi dem och än en gång höra vilka fantastiska erbjudande de har och att jag inte fattar vad jag missar som inte stannar och lyssnar på dem.

På mail från bemanningsföretaq som i rubriken skriver "vi har hittar fem nya jobb som matchar din profil" vilket gör mig jätteglad för att jag sen måste inse att de har några märkliga metoder när de matchar. Nej - jag kan inte tala arabiska som var ett måste för det ena jobbet, inte heller talar jag turkiska eller urdo, finska kan jag endast några meningar på och det har jag inte ens nämnt i mitt cv (så hur de tycker att även detta jobb matchar??) sen säger jag stackars passagerare som får mig som pilot (utbildning och intresse saknas) om jag nu får det jobbet! Nej visst jag sökte det ju inte.....

Mina katter som är inne i en kräkperiod, hinner inte torka upp från den ena spyan tills jag hör att de placerat ut en ny. Vaknade härromnatten av att den ene katten lät som den skulle nysa (det ljudet har den precis innan den kräks) och då har den sitt ansikte två cm ovanför mitt - han for snabbt ner på golvet med min hjälpande hand....

Jag har ont precis överallt vilket gör mig ännu surare och argare. Vad är det för fel på mig?! Fattar att det skulle bli NÅGOT lättare om jag kom ner lite (mkt) i vikt, nejdå jag bara fortsätter tugga och beklaga mig! Grrrr

Tja det var väl 2% eller snarare promille av saker som gör mig sur/arg/irriterad och aggressiv.

Men annars är det bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vilket jobbigt tillstånd! Hoppas det kommer bättre dagar!

Håller med dig om överklädda ungar dock....!!!

Kram!
Louise

Kimmie sa...

Fniss, tänkte precis att jag skulle skriva frågan - men annars är allt bra eller? - men det skrev du själv.

-Nena- sa...

Dessa försäljare kan jag också kräkas på.
Telefonförsäljare som kommer emot en och säger -Hallå tjejen *urk*
När man sedan tackar nej till information om vad de säljer så säger de surt -Jag kan väl få önska en bra dag i alla fall :(

Skönt att det var bra annars!