söndag 30 januari 2011

Skygglappar på

Känns lite så nu. Angående allt.

Kallt i lägenheten så att jag helst skulle ha jacka, halsduk, mössa och vantar på mig och gärna näsvärmare med. Bästa stället är under två täcke fullt påklädd (inte enligt ovan dock) och med tre värmekuddar.

Måste ta tag i det här med viktminskning, hälsan försämrades något oerhört under 2010, men skygglappar på här med :( Borde få min hjärna undersökt...

Enligt ett personlighetstest jag gjorde för några år sedan så finns inte min personlighetstyp - det är inte möjligt att vara som jag. Ääähhhh, nähä?

Min hjärna är smart - påståendet motsägs av min misskötta kropp.
På en arbetsplats är jag noggrann nästintill pedant - hemma fullständig kaos och katastrofröra.
Skygglappar på

1 kommentar:

Turtlan sa...

Ja varför är det så? Skillnad mellan hemma och på jobbet.

Visserligen är jag inte så städig´ av mig på jobbet men jag har ordning och reda!
Hemma är det väl ok men kunde vara bättre. Har aldrig sett någon glädje i att städa men vill ha städat omkring mig.

Vikten... ja den är inte blivit mindre utan ökat på sig. Jag som egentligen tycker så mycket om att vara ute i naturen, åla skidor och dylikt har helt spårat ur.

Om jag ska skylla på något så är det de allt längre jobbdagarna. Inte så mycket kvar av dagen när jag kommer hem ibland. Men egentligen en dålig ursäkt för tid finns bara man vill.
För min del gäller det att komma igång. När jag väl gör det så brukar det flyta på.

Behöver en komma i gång spark!

Snuvan