onsdag 19 oktober 2011

Surt sa räven!

Hade en förhoppning när jag var ung, och det var att jag aldrig skulle bli en sur och bitter kärring. Men det är precis det jag blivit!!! :(

Färgglad (?) : Jag ser rött när jag ser hur de håller på, och blir samtidigt alldeles svart i ögonen (Tror de verkligen inte att någon inte fattar eller märker?!)
Tacksam för bloggen så jag kan spy min gulgröna galla någonstans.

De har shar arbetsplats sidan om varandra men vi sitter i ett landskap. Så reser de sig båda samtidigt och går in i vars ett tyst rum och sen pratar de i telefon med varandra, avslutar samtidigt, går ut, ler mot varandra och sätter sig ner på sina platser igen.... Förmodligen är det jag som är barnsligast i det här sammanhanget som inte önskar dem lycka till med sin "smygförälskelse", för på något konstigt sätt är alltid allting mitt eget fel i alla andras ögon och själv är jag väl blind. Sur sa....

Jag har ont i munnen, riktigt ont i munnen. Läste om svamp och alla symtom (ska det vara ett p i det ordet?) stämmer. Det sticker, svider och bränner. Ont när jag äter och annars torr så jag knappt kan svälja eller prata om jag inte klunkar vatten med jämna mellanrum. Möjliga orsaker: felaktig kost - JA men om jag inte fått svamp i munnen de tidigare 47 åren (utom när jag ätit antibiotika) så varför just nu? Nästa orsak: Diabetes (jo jag är i stor riskzon där - men senaste sockerproven var ok) Tredje orsak: Cancer (skulle ju vara det förstås - där är jag inte lika snabb på att säga att eftersom jag inte fått det innan...) I vilket fall som helst så tänkte jag att jag går till apoteket och köper den där Myot... nåt som man skulle skölja munnen med. Så är det receptbelagt!!! Ja, säger de där, det är för att om man misstänker att man har svamp i munnen så är det VIKTIGT att gå till doktor för det akn finnas så många bakomliggande sjukdomar. Men JÖSSES!! Jag har verkligen inte TID att gå till doktorn NU! Försökte kolla igår vilka VC som har kvällsöppet men telefonkön till upplysningen var så lång och när jag inte kommit någon vart i systemet efter 15 min så gav jag upp.

Jag är spydig, arrogant och ilsken.

Inga kommentarer: