lördag 13 juni 2009

Två trevliga studentfester

Förra fredagen var det studentfest nr ett. Mycket folk i stor hyrd lokal, fint väder, god mat och dryck. Trevlig fest!

Igår var det studentfest nr två. Ännu mera folk (75 pers! hemma i deras villa!!), förfärligt väder, god mat och dryck, och ett band som spelade och sjöng. Vilket enormt jobb min syster hade lagt ner in i minsta detalj, tom bordsdekorationerna var märkta med klisteretiketter med studentmössa och studentens namn, stora foto på honom som baby/barn överallt både inne och ute (i det enorma tältet). Verkligen synd på det urusla vädret!

En gift man som "haffade" mig direkt och satt och pratade med mig i tältet en låååång stund (påminde mig om X). Sen fick jag "erbjudande" om att följa med en annan man (förmodligen gift han med) på toaletten, han såg OTROLIGT bra ut :-) men jag avböjde med "kanske nästa gång"... Sen fick jag sällskap av en liten tulta på 1½-2 år som ville upp i min famn och där fick hon vara och jazza med till bandet som spelade.

Festen pågick visst till fyra, halv fem imorse (studenten försvann till annat festande vid halv tolv) och jag gav mig iväg "redan" vid halv elva.

Stor del av dagarna går åt till att försöka fixa praktiska saker som måste ordnas pga min pappas bortgång. När jag tror att en sak är klar så dyker det upp nya papper angående samma sak och då är det dags för nytt samtal eller brevskrivning. Väldigt mycket sånt faktiskt. Men det går för det måste det ju..... Tror att det blir "lugnare" när begravning och bouppteckning är klar, men känner på mig att det kommer dyka upp saker som måste fixas rätt lång tid efter med. Fast jag kan hoppas att jag har fel. :-)

Ha det gott!

5 kommentarer:

Angelsheart sa...

Trevligt var ordet sa Bull :-)

Kimmie sa...

Vad skönt att festen gick bra och att du hade trevligt! Att bli inbjuden till toaletten känns som ett rätt tveksamt nöje =).

Annica sa...

Kul att du haft kul. Toakillen behövde en kalldusch på toan.

-Nena- sa...

Bra att det var trevligt och att allt gick bra.
Toakillen kanske inte gav det bästa erbjudandet och jag hade också hoppat över.

chaos sa...

Vad kul med trevliga fester, ett välbehövligt avbrott från vardagen. Och uppvaktad blev du också. Bra att stärka självkänslan med, även om jag förstår att du avböjde erbjudandet om "toalettbesöket". :)

Det brukar nog lugna ner sig lite efter begravningen. Man får mer tid att sörja, på gott och ont. Jag tycker du är stark som fixar och grejar med papper och annat praktiskt. Sånt är jobbigt mitt i sorgen!

Många varma kramar till dig!