lördag 5 september 2009

En regnig lördagmorgon

Jag la mig strax efter 20 igår, låg visserligen och läste en bra stund innan jag somnade.

Imorse hade jag tid bokad i tvättstugan, stängde bara av klockan och sov vidare - får väl gå ner och se om det finns någon annan tid inom det snaraste. Så kan det gå!

Igår var vi på kyrkogården med mamma, sen var vi i hennes lägenhet och medan mamma och min lillasyster gick igenom lite lådor så lagade jag inbakad kycklingfilé med vitlöksost. Receptet som jag fått av Kimmie. De tyckte att det var jättegott men själv tyckte jag att det var inte alls lika gott som när Kimmie hade lagat det.

Nu ringde storasyster och berättade att hon kommer och hämtar mig i eftermiddag så att vi kan hälsa på mamma tillsammans. Först hade vi bestämt på förmiddagen, men pga "barnen" så blev det lite ändringar.

5 kommentarer:

-Nena- sa...

Hoppas du hittar en ny tid till tvätten.
Ibland blir det bara så att man inte kommer av sängen när man ska.

Är det inte så att alla mat är godare när andra lagar det?
Jag tycker att det är så här hemma i alla fall eller så är det frö att jag inte kan laga *S*

Ha det bra.

Kimmie sa...

Hoppas du hittar en ny tvättid bökigt att missa en tid annars. Jag tror säkert att kycklingen blev jättebra du var kanske bara hungrigare när du var här =)

Annica sa...

Jääklar Nena skrev vad jag tänkte. Maten ÄR alltid godare när nån annan gör den.
Attan att nån ska stjäla min ord
:-D

Hossan sa...

Nena, Kimmie och Annica: Jo det är nog så att maten är godare när någon annan lagat den. Särskilt god är den som Kimmie tillagar! :-)

Jag tvättar just nu så det löser sig med den biten med.

-Nena- sa...

Jag kan nu lösenordsskydda min blogg eller enskilda inlägg och vill du ha lösenordet kan du maila mig på kalven@hotmail.com