tisdag 1 september 2009

Stök och bök och allmänt bråkigt

Nåja, så farligt är det inte.

Har haft hantverkare i lägenheten rätt många dagar nu, fast i helgen var de i alla fall lediga :-)

Lite strul med lillasyster men det har i princinp ordnat sig eller runnit ut i sanden. Det gäller att tassa på tå nu så man slipper mer omotiverat (enl mig, säkert inte enl henne) ovett....

Flyttade ett par mindre möbler (från storarummet) in i sovrummet och sen var några dagar på rad förstörda - trodde jag fått lunginflammation men insåg att jag varken hade feber eller hosta (jag tror att det var Kimme som påtalade det), det gjorde bara så fruktansvärt ont när jag andades eller rörde mig. Måste ha sträckt mig på något sätt kanske?
Fortfarande ont när jag andas men inte så mycket när jag rör mig.

Har varit hos mamma och tog med henne ut och gick en runda med henne i rullstolen så att hon fick känna det fina varma vädret och hon tyckte det var jätteskönt att komma ut en stund.

Det var trevligt hemma hos Kimmie i helgen och massor med god mat - som alltid!
Extra gott var smördegsinbakad strimlad kycklingfilé med vitlöksost. Tror att jag ska försöka mig på det någon dag framöver. Sorry Kimmie om tjatet "mör eller smör". Förresten så undrar jag om du kan skriva ner receptet eller hur jag ska göra. Mamma har tjatat på mig om att jag inte får glömma att be dig om receptet för hon ville ha det, vad hon nu ska med det till, tror inte hon kommer att laga mat något mer, men hon kanske tänker ge det till dem som fixar mat till henne? ;-) Säkert är det fler som vill ha receptet så du kanske kan lägga det på din blogg?

Hade fått tid till gyn, behövde bara recept men de ville inte skriva ut eftersom jag inte varit där på ett tag nu. Idag ringde de och avbokade tiden för att de inte skulle ha mottagning den dagen.... Men de lovade att skicka recept om jag lovade att återkomma senast i januari. Bra deal!

3 kommentarer:

Kimmie sa...

=) Det är inte mycket till recept men jag ska lägga det på bloggen.

Annica sa...

Fullt upp ser jag att du haft. Jobbigt att knappt kunna andas utan att få ont. Bra deal med gyn fixade du oxå. Men för att vara säker på att du kommer ger de väl så pass lite medicin att du tvingas gå till gyn i Januari

Hossan sa...

Kimmie: Tack för receptet!

Annica: Trodde också att jag bara skulle få piller till jan, men faktiskt så fick jag 3 kartor x 5 uttag :-)