lördag 26 september 2009

Starta datorn

Det straffar sig om man inte går in i datorn varje dag. 53 mail på ena adressen och 18 på den andra plus en massa i spamkorgen - suck. Tur att det mesta var reklam så det gick att sortera bort rätt fort.

Sen vill jag hinna läsa ikapp på bloggarna och det tror jag att jag gjort nu även om jag inte kommenterat så mycket. Vill ju veta vad som händer/hänt :-)
Som ni märker är jag inte särskilt flitig med att skriva egna inlägg.

Har suttit med räknigar och girering nu med. Saknar 349 kr för att betala allt och vad ska jag sen ha till mat? Värst är att jag inte har så mycket kattmat kvar heller. Lön blir det inte förrän i oktober och då får jag för de 13 dagarna som jag arbetar nu i september.

Kanske vinner vi (Kimmie och jag spelar ihop) på Lotto idag? Man kan väl hoppas att ordspråket "När nöden är som störst är hjälpen nära" eller hur det nu lyder. Nog finns det större nöd än pengabrist men just nu är det mitt största problem. (Och det borde jag kanske vara tacksam för, finns säkert de som gärna velat byta med mig)

Det är slitsamt på jobb, men jag har inte fått lika ont som tidigare år (då fick jag lägga mig direkt när jag kom hem och ta både piller, värmekuddar och smörja mig med liniment), jag tror faktiskt att sjukgymnastiken, jag gått på under året, har gjort stor nytta.

Är trött och skulle vilja vara för mig själv, men snart ska jag till mamma och sen har jag lovat lillasyster att hjälpa till i mammas lägenhet. Men IKVÄLL får jag nog vara för mig själv och förhoppningsvis blir det sovmorgon imorgon. Ingen promenad med bror, vilket jag förresten också har hunnit med nu på morgonen.

Ha en skön helg!

8 kommentarer:

Kimmie sa...

Du måste verligen hitta tid att vila nu - din kropp tar stryk av jobbet du gör och då behövs helgen. Förresten har jag två fri-biljetter till bio så när du orkar (kanske nästa lördag?) så kan jag bjuda på bio utan att det ens kostar mig något =)

Annica sa...

Kan du försöka skjuta upp någon räkning till lönen kommer?
Ringa och berätta för företaget och få lite extra tid så du klarar maten den här månaden. Pengar är ett h-e när man vill få ihop allt och få bort alla räkningar och sen ha pengar över

Angelsheart sa...

Även om dt kanske finns värre bekymmer så måste det vara jobbigt när pengarna inte räcker till! Tycker du är storsint när du tänker på andra som kanske har det värre!

Hoppas jobbet går bra! Kram och trevlig helg!

-Nena- sa...

Det är jobbigt när pengarna inte räcker, det ställer ju till en hel del...
Jag hoppas verkligen att ni vinner storkovan.

Skönt att det går så bra på jobbet och att du slipper ha så ont som tidigare.
Sjukgymnastiken kan mycket väl ha hjälpt till.

Jag önskar dig en skön fortsättning på lördagen och håller tummarna för en sovmorgon.

Hossan sa...

Kimmie: Ska försöka ta det lite lugnt idag. För nästan första gången på länge känner jag mig stressad av hur det ser ut här hemma (typiskt). Ja, jag går gärna på bio på lördag! Naturligtvis ska jag bjuda tillbaka när jag får full lön! Tyvärr så blev det ingen vinst den här helgen heller :-(

Hossan sa...

Annica: Ja, jag får väl göra så. Fast jag vill helst att allt ska vara betalt, men har man inte så har man inte. Och KATTERNA måste i alla fall ha mat! De förstår inte om jag säger åt dem att pengarna är slut.....

Hossan sa...

Magicgirl: Det är pest när inte pengarna räcker men det finns ju så mycket värre saker som jag är tacksam att slippa!

Kram till dig med och fortsatt skön helg!

Hossan sa...

Nena: Tyvärr ingen storkova inte ens ett korvöre... :-( Bättre tur nästa vecka?

Det är fantastiskt att man kan säga att man inte har så ont som man brukar även om man förstås har ont så det räcker ändå. (fniss - även om det inte är något att skratta åt, men DU vet hur det är)

Fick lite sovmorgon men katterna pockade på uppmärksamhet rätt tidigt men det är skönt att inte ha något inbokat alls på förmiddagen. Tyvärr har jag ändå en massa sånt där "måste" som kommer över mig.

Och i eftermiddag ska jag hälsa på mamma - annars blir hon ledsen.

Ha en skön söndag!