torsdag 5 augusti 2010

Dröm vs verklighet

Har för mycket tid att tänka på.

Vad är det EGENTLIGEN som är dröm, mardröm och verklighet. (Jodå jag vet skillnaden och nä, jag har inte blivit HELT galen... inte än)

När jag sover träffar jag nya roliga människor, eller kändisar som senaste drömmen då jag träffade nygifta George Clooney och Jennifer Lopez (ja, gifta med varandra). Jag reser, är på nya platser, ser saker jag aldrig kunnat föreställa mig, är med och löser mord. Det är dramatisk, spänning och hemskheter blandat med ryslighet och knäpphet.

När jag är vaken har jag ont, är arbetslös, deprimerad, allt går i samma lunk, gå upp, tvätta mig, mata katterna, ev äta något själv, dricka något, söka jobb, kolla mail, kolla annat i datorn, vila, gå på toa, tillbaka till datorn, tillbaka till sängen, läsa, kolla datorn, mata katterna, kolla datorn, vila, kolla dator, sova - ny dag = börja om att läsa på detta stycke.

Så man kan väl säga att verkligenheten är mardröm - även om det finns miljontals människor som skulle tackat Gud om de fick byta med mig.... Borde kanske tänka på det oftare.

Men sängen och sömnen känns överdrivet lockande numera

Bara några funderingar alltså, inte SÅ illa som det kanske låter!

Don't worry, be happy..........

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Vissa dagar känns det sådär, glöm inte att du snart har ett jobb att gå till - visserligen är det en begränsad tid men det blir en rejäl omväxling.

-Nena- sa...

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver.
Nu har jag ju mina barn hemma på dagarna men många dagar då de är i skolan så känner jag så som du beskriver det.

Jag hoppas att det snart vänder för dig och att du får må bra.