måndag 2 augusti 2010

Vad är detta?

Två kvällar i rad har sovrummet invaderats av små, små insketer med vingar. De ser precis ut som myggor med är bara 2 mm i storlek. Men vad är de??? Knott?? Eller vi har kanske inte sådana i Skåne? Först kvällen var det säkert runt 100 st mest runt sängen och på väggarna. Det blev till att ta fram Radar och spraya, sen blev det till att sopa lik. Visserligen har jag fönstret öppet men hur har SÅ många kunnat ta sig in utan att jag märkt det? Jag HOPPAS att de kommer utifrån så att de inte har något bo i mitt hem.... :S

OHYRA - oavsett vad de är!

6 kommentarer:

Kimmie sa...

Usch, låter jobbigt - vet inte vad det kan vara.

Turtlan sa...

Så kallade bananflugor?

Enda jag kan föreslå.

Anonym sa...

nja inga bananflugor för de vet jag hr de ser ut och så ser de inte ut :)

Anonym sa...

Några som kan sånt är ju Anti.cim.ex . Prova o ring rådfråga dem. Kostar nog inget bara fråga.


Turtlan.

-Nena- sa...

Vet inte vad det kan vara men det är hemskt jobbigt med sådana varelser.
Har du inget myggnät när du har fönstret öppet?

Knott har vi nog men kan man se vingarna på dem?
Är ingen insektsexpert *S*

Anonym sa...

Slapp som tur var dem igår!
Tack för tips och råd :)