fredag 20 augusti 2010

Nybliven mamma

Inatt har jag fött tvillingar, jag födde hemma på toaletten. De var verkigen små men ändå gjorde det så fruktansvärt ont. Den första fångade jag upp medan den andra hamnade i toalettstolen. Fick kvickt upp honom. Två pojkar! Satt ihop med varandra med navelsträng. Ingen navelsträng till moderkaka bara mellan dem (?). blåaktiga och livlösa båda. Försökte daska liv i dem men fick skynda mig ut där några vänner fick ta hand om dem och de fick liv i dem. Själv åkte jag iväg med min pappa till en blomsterhandel i Ystad - hade så fruktansvärt ont i undre regionerna och insåg plötsligt att någon moderkaka inte kommit ut. Vaknade helt svettig och med kraftig underlivsvärk.

2 kommentarer:

-Nena- sa...

Oj oj vilken dröm.
När jag väntade min yngsta så drömde jag att jag fick en flicka hemma på köksgolvet och jag vaknade också så som du och hade en molande värk.
Trodde ju att det satt igång men det hade det ju inte.

Kimmie sa...

Du är otrolig med dina drömmar, det hade väl varit något med tvillingpojkar nu =).
Jag hade precis som Nena den typen av drömmar när jag var gravid - är det något du glömt att berätta =)