fredag 21 augusti 2009

Lite av varje

Härromdagen när jag satt och väntade på bussen kom en man fram till mig och sa: Du ser ut som en sån som sköter om ditt hem riktigt noga. (Fick anstränga mig för att inte skratta högt). Han ville ha tips om någon blomma som inte drog getingliknande flugor till sig. Sorry - absolut ingen aning!

Samma dag när jag stod och väntade på buss nr två kom en dam med rollator fram till mig och frågade om jag kunde hjälpa henne upp på bussen. Självklart! När jag sen tog tag i rollatorn och skulle lyfta den och tog tag i hennes arm för att stödja henne så började hon gorma om att SÅ skulle jag inte lyfta den och vad höll jag på med och släpp min arm. Upp kom hon med min hjälp och sen röt hon till mig att så ska men inte lyfta rollator och så får man faktiskt inte göra.
Snacka om att jag kände mig snopen och rätt sur. Hur hade det varit med ett "Tack för hjälpen" ???

Så var jag nere på festivalen med kompis C och en väninna till henne. Gick inte så långa sträckor mellan sittpauserna = Skönt! Åt friterad camembert med hjortronsylt. Det är en stående favorit. Inte så mycket nytänkande från min sida inte.
Min lillasyster berättade att de provat vildsvinskebab och att de fått flygmyror i den.... ÖRRRKKK!!!

Mamma hade brutit ett revben när hon ramlade på toaletten senast - fast det har jag kanske redan berättat?

Lite ansträngt mellan lillasyster och mig, jag tycker att det blivit för mycket med hennes obefogade anklagelser just nu.

Det var skönt att ligga kvar i sängen imorse, känna sängvärmen och bara få lov att ligga kvar. Ingen sjukgymnastik, ingen som borrar i väggarna (de håller på och byta ledningar i fastigheten), inga grävskoper eller andra maskiner och fordon som startade tidigt och väsnades. Ljuvligt!

Ikväll blir det en tur på festivalen för lite mat i sällskap med Kimmie!

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Det var mycket på en gång! Myror i maten lät inget vidare - det vill inte jag ha =)
Trist att det blir jobbigt mellan dig och syrran - kanske har det blivit lite för mycket umgänge på sista tiden med allt som ska fixas så ni är lite trötta på varandra. Vi ses ikväll =)

Annica sa...

Men vad håller folk på med. Först ska de ha hjälp och sen blir de griniga för man inte gör som de tycker.
I dessa ögonblick önskar man att man var kvick med en rejäl kommentar tillbaka så det sved.

Angelsheart sa...

Vilken surtant! En liknande sak hände mig en gång i yngre år: En äldre man med käpp skulle ta upp något ur en väska men råkade tappa ut sin medicinburk på marken. Jag och en kompis böjer oss ner och börjar hjälpa mannen att plocka upp alla piller när han fräser åt oss att sluta "vad gör ni snorungar!?" som han uttryckte det...Snacka om att vi blev snopna!!

Hoppas du och Kimmie fick en trevlig kväll!

-Nena- sa...

Det var ingen trevlig dam det där eller så hade hon inte en aning om att hon verkligen gjorde som hon gjorde :(

Urk för myror i maten, det vill man ju verkligen inte ha *ryser*

Hoppas det blir lättare med din syster snart.