tisdag 4 augusti 2009

Nytt korttidsboende

Imorgon ska mamma få lämna sjukhuset efter 26 dagars vård. Hon blir flyttad till ett korttidsboende som ligger på helt andra sidan stan från där jag bor, vilket kommer att ställa till det en del när jag ska ta mig dit för att besöka henne. Hoppas att hon kan få stå i kö till något som ligger lite närmare. Fast om hon kommer att trivas bra där så gör det inte så mycket om jag får resa lite längre och trivs hon så behöver hon inte besök lika ofta.

Idag har jag varit och röjt lite bland pappas grejer. Jösses vad mycket det finns som man inte har någon aning om vad man ska göra av. Slänga, spara, ge bort?

Jag har också varit på sjukgymnastiken och jag var helt genomsvettig när passet var slut. Hatar att svettas - jag blir arg när jag är för varm :-)

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Det är jobbigt att röra i grejerna tyckte alltid det kändes så fel.
Men du är snäll som hjälper din mamma med det. Hoppas att hon trivs nu även om det är bökigt med transporterna - du kan kanske åka med något syskon ibland i varje fall.

Annica sa...

Oj det blir nog långa vägar för dig att åka. men vi får då hoppas att hon trivs om de inte hittar ett boende närmare dig/er.

Att gå igenom tillhörigheterna efter mor/far är tungt. Minnen kommer och allt känns pest. Kläderna som var i skick skickade vi iväg till folk som behöver dem. Inte till försäljning dvs på Emmaus el så.

-Nena- sa...

Det är svårt det där, vad som ska sparas och vad man ska göra med det andra...

Hoppas att din mamma kommer att trivas om de inte hittar något ställe som är närmre dig.
Hoppas också att det inte blir för jobbigt och bökigt för din del med resandet.