torsdag 24 juni 2010

Lite småprat

Det luktar som om det brinner någonstans i närheten, kraftig brandlukt. Har kollat på nättidningen men hittar inget och det är folk i rörelse här ute så....?

Vaknade av att två gröna ögon stirrade in i mina - det var den ena katten som stod i sängen men sitt ansikte fem cm från mitt :-)

Drömde så mysigt om en kille som jag var tillsammans med en kortare period (mkt kort) när jag var 17 - på nätterna upplever jag det jag missade i verkigheten ;-)

Igår pratade jag med min storasyster, de ska få tillökning familjen - en liten hundvalp på ingång i slutet av juli, den är så söt, så söt!

Imorgon ska jag fira midsommar med mamma, min lillasyster och systerdottern på deras odlingslott (om vädret tillåter, annars blir det inomhus). På midsommardag blir det sommarfirande hos Kimmie. Vad ska jag ha på mig, har inget somrigt???

Idag ska jag till mamma, hon är sugen på Magnum Gold :-D

Ha en skön midsommar alla!

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Brandröken måste ha kommit från något ställe mellan oss för det var likadant här imorse. Jag var ute och kollade så att det inte kom rök någonstans =)

-Nena- sa...

Brandröken kom visst från Danmark hörde jag på radion.
De firade något, minns inte vad, och du brukade de tända en massa småeldar och p.g av vädret så hade dessa orsakat brandrök hos er.

-Nena- sa...

Hittade detta:

http://www.sydsvenskan.se/danmark/article903530/Dansk-fest-med-Sankt-Hans.html

Anonym sa...

Tack Nena! Ja,jag läste det också sen :-)

De firar Sankt Hans när vi firar midsommar....

/Hossan