fredag 4 juni 2010

Yr i bollen

Haft en rörig/äcklig dröm. Vaknade alldeles svettig.
Hade fått en praktiktjänst på ett laboratorie. Tjänsten var en kombination av undersökning av brottsbevis och arkivering av dessa. Händer tvättas i sprit, armbågslånga gummihandskar på, rengör bordet en extra gång, hämta proverna, i detta fall om en kvinna som fått missfall när hon blivit sparkad i magen av en okänd gärningsman, det var blodiga kläder, blodiga bindor, tidningsartiklar om fallet (separat mapp). Läste att mannen kommit fram till henne och sagt att "jag vill äta upp moderkakan" och sen slagit till henne så att hon föll och därefter satt igång att sparka henne i magen. Jag tänkte att hon skulle sagt att han skulle vänta tills hon fött barnet och att han kunde få moderkakan då. Personen som skulle lära upp mig sa att fostret fanns bland kläderna eller bindorna. Tänkte, näää det kan inte vara möjligt, när hon sa att hon skämtade. Proverna var som om de kommit direkt, fortfarande fuktiga och slemmigt blodiga, de luktade. När allt är upplagt på bordet säger kollegan att "förresten så blir det blodpudding till middag". Gillar inte hennes humor, men det är kanske sån man får när man jobbat där ett tag...
Vaknar illamående, svettig och med hjärtklappning.

Tror ni att man kan skriva till det på sin meritlista? Praktiserat på brottslab.

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Något makaber dröm måste jag säga! Man kan undra var något sådant kommer ifrån, hade du sett något läskigt på TV eller?

Hossan sa...

Nej men jag fick brev från sjukhuset med en massa remisser och saker som skulle hämtas och göras på lab. Det är enda kopplingen som jag kan komma på.

-Nena- sa...

Hu vilken mardröm.
Ibland undrar man hur man får ihop det där i sömnen.
Läskigt och hemskt förstår att du vaknade illamående och allt.