söndag 25 oktober 2009

Fler drömmar

Har som sagt inget vettigt att berätta men om någon är intresserad kan jag berätta lite om några av de senaste drömmarna jag haft. Skulle ni inte vara intresserade så kan ni sluta läsa nu :-)

Det var en man, en stor muskulös man (Hulkenaktig men inte grön) som bokade träffar med kvinnor till en viss gatuadress, när de sedan kom dit så knivhögg han dem till döds. Jag vet inte hur jag var inblandad i jakten på denna man, men det var jag. Och på något sätt hade jag fått nys om var han skulle träffa nästa kvinna. Självklart hade jag inte meddelat mina kollegor men ändå lämnat ett meddelande till någon. (solklart eller?) När jag kommer in i lägenheten är kvinnan redan död och mannen kommer mot mig. På något sätt så lyckas jag få den stora kockkniven vänd så att den stack in under hans armhåla och sen tryckte jag till. Jag drar ut kniven och hugger och hugger honom. Plötsligt så är hans bröstkorg helt öppen och jag ser hans hjärta. Han skriker: Rör inte mitt hjärta, rör inte mitt hjärta!!! Varpå jag naturligtvis (???) sätter igång och hugger och skär i hans hjärta. Då börjar hans kropp smälta och försvinner som i rök. Själv är jag rätt illa åtgången och ligger och flämtar på golvet när jag ser en skugga i köket som blir starkare och starkare tills jag ser att det är han som förkroppsligats igen och kommer mot mig med kockkniven. Han sätter den under näsan på mig och trycker till och jag känner hur blodet rinner ner över min mun och hur ont det gör i näsan. Sen sätter han kniven mot min strupe och pressar hela knivets blad så att det går genom hud och genom hals och strupe. Då får jag tag i kniven jag dödade (?) honom med innan och skär av hans händer och sen skär jag av hans huvud men han fortsätter att prata. Då kommer kollegorna och ambulans och när de lägger mig på båren (kniven sitter fortfarande i halsen) säger de att hon är döende det ser vi i hennes ögon, hon kommer inte att klara det här - och då vaknar jag av att jag har ont i halsen och knappt kan svälja....

En natt drömde jag att mina bröst vägde flera hundra kilo - Fniss

Inatt drömde jag om krig i Sverige. Vill inte gå in på detaljer - jobbigt.

Så det mesta som händer just nu, händer när jag sover och det är rätt skönt att vakna och inse att allt är lika tråkigt underbart som tidigare. ;-)

3 kommentarer:

Annica sa...

Men haha, jag älskar dina drömmar, dvs att få läsa. Men skulle inte vilja ha dem i min egen drömvärld.
Helt vanisnnig med dödandet må jag säga :-)
Persbrant släng dig i väggen för här kommer Hossan med värre kriminalare

-Nena- sa...

Men oj vika drömmar du har.Det är ju som att läsa en deckare eller liknande när n kommer in hit.
Skulle precis som Annica inte vilja ha dem själv, det är så obehagligt att drömma sådant och jag hoppas att du ska få fina drömmar snart.

Kimmie sa...

Din blogg är lite dum, den påstår att jag inte gjort något inlägg på en vecka.
Och ja - dina drömmar är inte friska =)