torsdag 15 oktober 2009

Lill-bossen - är det jag?

De kallar mig så på jobb nu. Alla kommer och frågar MIG om det är något, när chefen inte är där (ja, ibland även när chefen är där). Lite skämtsamt men några tycker nog att jag tar för stor plats. Och inte är det mitt fel att chefen litar på mig och tycker att jag gör ett bra jobb (får nästan alltid ta det som är mest "kludd" med och det ser jag inte som ett besvär utan som ett förtroende). Nåja, de får gärna kalla mig för lill-chefen om de vill - själv brukar jag skämta om att det är jag som är ordningsman (de som känner mig vet vilken enorm skillnad det är på hur jag är på mitt arbete och hur jag gör i mitt hem).
Även den fasta personalen kommer och frågar mig om hur vissa saker ska vara - antingen har de kort minne eller så bryr de sig inte att komma ihåg för att de vet att de kan fråga mig.

Tack alla för kommentarerna i förra inlägget! Tyvärr så blev det en svår natt och lite jobbigt är det än. Det gäller att se till att hålla sig på benen!

5 kommentarer:

Annica sa...

Hehe du e som jag...Stor skillnad på jobb o hem hur det ska skötas
:-)

-Nena- sa...

Kul att chefen har sådant förtoende för dig :)


Tråkigt att du fick en jobbig natt och fortfarande.
Krya på kroppen!

Kimmie sa...

Ja, eftersom jag både varit arbetskamrat med dig och privat vän så vet jag hur stor skillnaden är - din ordning på jobb är perfekt, hemma njä =?

Turtlan sa...

Ying och yang tänker jag.

menar att saker jämnar ut sig (mitt sätt att tolka ying & ynag....)

Ordning på ett ställe, mindre ordning på ett annat.

Sträck på dig att de frågar och att Du kan saker! det är nog så utan tvekan!!!

Angelsheart sa...

Det är väl jättebra att du har så bra koll på gerjerna. Borde inte det i sig vara värt en fast anställning...?