tisdag 13 oktober 2009

Tisdag den 13:e (jag ogillar tisdagar)

Imorse hade jag lite bråttom till bussen såg att den var på väg och jag var inte framme vid hållplatsen. Så jag småsprang lite så där för att visa att jag ville med. Ingen stod vid hållplatsen just i den sekunden. Vad händer då? Svoschp - så ligger jag på trottoaren och jag som har svårt att resa mig när jag befinner mig i markplan om jag inte har något att ta stöd mot. Men upp kom jag och med bussen kom jag också. Plötsligt stod det nämligen två killar där som också skulle med bussen. (de måste ha kommit springade från andra hållet kanske?)
Skrapade höger handflata och fick ont i höger handled och axel. Slog i vänster knä rejält värker ännu (det var skadat sen tidigare) Sen vred jag till höger vrist och dessutom blev t-shirten smutsig fram till (så brösten måste också ha varit i marken). Pajen jag skulle ha till middag fick en annan form än denhade från början och brevet jag skulle posta blev helt hopskrynklat (undrar vad hon tror som ska få brevet?)
Imorgon lär jag veta var jag mer slagit/sträckt mig......

6 kommentarer:

-Nena- sa...

Oj oj oj *blåser på det onda*
Lät inte alls som en bra start på dagen :(
Hoppas du inte har så (inte alls ont men det är nog tyvärr inte så stor risk) ont i morgon.

Angelsheart sa...

Stackare! Det låter inte alls skoj...

Tisdagar gillar inte jag heller- hade en kollega en gång som alltid sa "surtisdag" och det stämmer ganska bra tycker jag!

Kimmie sa...

Men herregud vad du kan! Vilken otrolig otur. Hoppas du inte fått värre ont.

Turtlan sa...

Aj då vilket fall!

Attans så ont! Typiskt början på dagen!
Hoppas det blev lite bättre framåt dagen!

Turtlan

Annica sa...

Men AJAJJJ..Det där lät som om du borde ha legat kvar under täcket resten av dagen.
Hoppas du slipper massor av ömma ställen i morrn. Och sist men inte minst att resterande av veckans dagar blir bättre än denna

chaos sa...

Oj då! :( Det lät inte kul! Man slår sig ju så nu som vuxen när man ramlar. När man var barn skrubbade man kanske ett knä, men var snabbt uppe på benen igen. Nu blir man både ledbruten och blåslagen. Hoppas det onda gått över!

Sköt om dig!
Kram!