torsdag 7 januari 2010

Man har inte roligare än man gör sig

...finns det ett ordspråk som säger.

Jag frågade katten om han ville titta vidare på tv-programmet (han låg och glodde rätt in i tv) eller om jag fick lov att stänga av. Han vände huvudet och tittade på mig och hoppade sen ner från bordet - jag tog det som ett "ja du kan stänga av". Sen fick tanken på vad andra människor skulle säga om de hörde mig prata med katterna, som om de var människor, att skratta. (samt fundera på om jag håller på att mista förståndet - ha ha ha)

6 kommentarer:

Kimmie sa...

Jadu, nu har jag en kollega som verkar tro att hennes hund är hennes andra son så jag vet inte =) ????

Annica sa...

Haha jag brukar också prata med katterna..Och en av de vi har svarar ofta tillbaka..Vad vet jag ju inte men självklart är det nåt som: -Ja mammsinegn du är bäst o jag håller med dig..

Hossan sa...

Kimmie: Ja, man blir väl lite smågalen när man har djur :-D
(som om jag inte var det innan... host, host)

Annica: Självklart är det det den säger!!! ;-P Jag undrar om mitt skånska JA låter som mina katters ljud, för när jag säger det så jamar alltid den ena katten, särskilt när vi är i köket, antingen börjar han med ett mjau och så säger jag JA och så mjauar han igen och så kan vi hålla på eller så är det jag som börjar och han som svarar :-)

-Nena- sa...

*fniss*
När jag går här hemma själv så pratar jag med hundarna som om de vore människor ;)
T.o.m med marsvinet har jag långa diskussioner ibland när han sitter här med mig...

Hossan sa...

Nena: Ja, djuren är de bästa lyssnarna :-D

chaos sa...

Ha ha! Samma här, fast jag pratar med vovven. I början tyckte jag det var lite pinsamt att prata med henne när vi var ute och gick, så det blev dåligt med kommunikationen och hennes uppförande... men nu så! :D Fast jag pratar förstås inte lika mycket och om samma saker ute som jag gör hemma! Då skulle jag väl bli inlåst i ett madrasserat rum eller så.... ;o)