onsdag 6 januari 2010

Uppföljning

Nyår var mysig och Kimmie hade gjort så god mat!
Synd bara att Kimmie blev så sjuk.
Jag tog en taxi hem vid halv tolv, för jag hade inte själv velat ha "gäster" när jag var magsjuk.
Dessutom blev det så att jag fick vara med mina katter när det smällde som mest. Skönt att kunna klappa dem och säga att det är inget farligt när de rycker till och sänker öronen.

Nyårsdagen bjöd min syster mig på middag - god den med! (Informativt eller hur?!)
Hela nyårsdagen gick i övrigt åt till att fixa i mammas gamla lägenhet och förbereda för flytten.

Nu är mamma på plats på det nya boendet. Men det känns inte riktigt bra. Igår såg hon så ensam och ledsen ut, där hon låg i sin säng när jag kom dit vid femtiden på kvällen. Hoppas att hon kommer i ordning och börjar trivas fort. Måste fixa mer belysning till lägenheten, det finns inga taklampor mer än i hallen. Känns som om jag svikit henne på något sätt, men det har inte funnits några alternativ. Jag får bara se till att vara där extra mycket nu i början, men det verkar mest som om hon bara vill ligga i sin säng och sova. :-(

Själv är jag kräktrött (om det uttrycket finns) har konstant huvudvärk och ont lite överallt i övrigt.

Igårkväll var jag ute med några kompisar från förra vikariatet, meningen vara att vi skulle vara rätt många som gick ut, men vi blev bara tre. Trevligt ändå!

5 kommentarer:

Kimmie sa...

Du har inte haft något val, men det var synd att hon inte fick stanna kvar där hon trivdes så bra.
Hoppas hon lär känna lite folk på det nya stället snart så blir det nog bättre.

Annica sa...

Hoppas hon lär fort känna nya trevliga människor. Det är väl där hon nu ska få stanna va?
Jobbigt mer drastiska förändring när man är så gammal men men...
Tycker inte alls om att du ska ha dåligt samvete. Det borde dina syskon ha som också kan få henne att trivas bättre.
Är detta boende närmare dig nu?

chaos sa...

Det kommer säkert att bli jättebra för din mamma, bara hon får lite tid på sig att landa och känna sig som hemma. Jag vet ju hur bra ex-sambon trivs i sin servicelägenhet. Han tittas till flera gånger om dagen och får hjälp med både städning, dusch, disk mm. Fast jag förstår den känslan du har om att du skulle ha svikit, inte för att du har gjort det, absolut inte, du hade inte kunnat gjort något mer eller annorlunda för din mamma! Men känslan finns ju där ändå, även om förnuftet säger annorlunda. Så känner jag med exet också. Vi kunde inte bo ihop och nu har han det bra, men jag känner mig ibland lite som jag svikit... :(

Sköt om dig!
Stor kram!

-Nena- sa...

Jag hoppas verkligen att din mamma snart hittar nya vänner och att hon kan börja känna sig hemma på nya stället.
Förstår att det känns jobbigt men du har inte svikit henne.

Ta hand om dig
Kram

Hossan sa...

Kimmie, Annica, Chaos och Nena:
Förnuftet säger att jag gjort vad jag kunnat, känslan säger annat. Men jag hoppas att det blir bättre för henne när hon kommit till ro på det nya stället. Det är mycket närmare nu. Ca 15 minuter med buss jämfört med 1 timme tidigare. :-)