måndag 25 januari 2010

Oplanerat och planerat

Morgon började med att bror ville ha hjälp med en sak. En sak jag inte gjort men som han trodde att jag kunde lista ut. Datorgrej. Nu hann vi aldrig börja för ett av barnen hade missat bussen så jag fick köra med brors bil (det är hundra år sedan jag körde bil senast, nåja, det känns så). När vi kom tillbaka en timme senare eller nåt så tog vi en fika och tittade lite på det han undrade.

Sen var det dags för tvätten.

Nu har min syster och hennes dotter nyligen gått och det är nydammsugat, diskat och lite annat. Men det är inte JAG som gjort det. Jag har läst matte och lite annat med systerdottern.

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Ni har verkligen kommit på det perfekta arbetsbytet där.

-Nena- sa...

Jag som in te gillar matte och inte ens är speciellt duktig på det hade faktiskt hellre tagit den sysslan istället för disk och dammsugning.
Skönt att ni kan byta tjänster så :)