onsdag 9 december 2009

Farit och flängt

Först var jag med lilla syster hos diakonissan.
Sen var vi på den Ica som ligger närmast mig.
Därefter åkte jag till "jobb" för att hämta några saker.
Då ringer L och undrar om vi ska ta en fika och gå på stan tillsammans en stund.
(hatar att gå och drälla i affären, men, men)
Så då var vi först i en indisk affär där L fick tag i ett par fina jeans för 200 kr,
sen var vi på Lidl och därefter hämtade vi nya tidtabeller för stadsbussarna
till en prylaffär och sen till en vykortsaffär och SEN fika på BK. Efter det skildes vi åt.
Gick in och köpte mig ett par skor på Stadium - skriande stort behov!

Åkte till min mamma och satt och pratade en timme, sen skulle hon följa mig ut, men först gå på toaletten. Där ramlade hon och jag bara hörde en massa prassel och sen en smäll och jag ropade och frågade vad som händer. Så jag rusar in och där ligger hon med glasögonen en meter ifrån sig och med huvudet farligt nära elementet. Jag larmar på hennes armband och hjälper henne sen upp i sittande ställning, hon vill inte att jag ska hjälpa henne upp. Jag kollar och ser om hon blöder men det gör hon inte och skyndar mig sen ut i korridoren och kallar på hjälp. Två stycken kommer direkt. Som tur var så verkade hon ha klarat det bra denna gång och inga synliga skador mer än ett blåmärke på tummen som säkert kommer att ha spridit sig till imorgon. De kallade på sköterska som kom och undersökte henne och hon skulle även meddela läkaren om vad som hänt.

Sen åkte jag därifrån när mamma tyckte att det var ok och jag ringde en timme senare för att höra så att det fortfarande var ok. Jag tror nog att hon mest blev chockad och rädd. (Jag med)

Och nu är klockan mycket och jag tror att jag ska lägga mig nu. Katterna kallar på mig :-)

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Oj, vilken tur att hon inte slog sig i elementet! Hoppas hon inte får mer ont idag.

-Nena- sa...

Fullt upp.

Vilken tur att mamma din inte skadade sig när hon föll.

chaos sa...

Åh, vad skönt att det gick bra med din mamma! Och tur att det finns hjälp nära till hands när något händer!

Stor kram!