söndag 20 december 2009

Söndag 20 december

Tänk vad tiden går,
snart så är det vår.

Nåja, kände bara för att rimma.... (en slemgubbe hade passat sig här)

Det är 20 cm snö och det var kämpigt att ta sig till affären, kändes som att gå i sand.
Var tvungen att ha något mer att dricka (alltså det var anledningen till affärsbesöket inte ett resultat av kämpandet även om jag blev törstig av det med)

Mår bättre men tror att jag har feber nu, fick sova lite i natt och det gör STOR skillnad.

Min lillasyster och hennes dotter kom hit igår kväll och de hade pizza med sig och sen diskade min lillasyster och fixade till i köket och sen dammsugade hon hela lägenheten. Plus att hon gick ut med sopor både till återvinningen och sopnedkastet.
Systerdottern och jag hängde upp röda gardiner i stora rummet som visade sig vara rätt mycket för långa (typiskt mig att inte ha kollat det innan). Skönt med hjälp, men jag hade inte bett om den. Min lillasyster tyckte att hon var skyldig mig något för att jag hjälpt henne med räkningarna. Det var inte ett rättvist byte tyckte jag ( så mycket enklare att girera), men naturligtvis är jag tacksam och glad för att hon ville göra så mycket.

5 kommentarer:

Kimmie sa...

Så härligt att få middagen hemburen och sedan lite städat och undanplockat också! Jättesnällt av henne. Då har du fått lite julfint nu. Hoppas du kan vila mycket idag också så att förkylningen ger med sig.

Angelsheart sa...

Det var snällt, man ska tacka och ta emot bara! Hoppas du mår bättre snart!

Julekramar!

Annica sa...

bästa julklappen ju...Att någon annan städar åt en. Kan jag få låna syrran din tror du för här behövs det också dammsugas.
Krya på dig för den du ska ju bli frisk till Kimmies o din jul och sen julaftonen på det

Turtlan sa...

Krya på Dig därnere i snöiga Skåneland!

Vi har hört på nyheterna om snöovädret, om bandvagnar och om trafikproblem.

Krya På!

-Nena- sa...

*fniss* så Slemgubben han passar lite här och där =)

Det är jobbigt att gå i snö och är man inte frisk heller är det värre.

Skönt att få lite hjälp, det är du värd.

Krya på dig!