onsdag 16 december 2009

För mycket tankar

Kan inte sova! Har ont i magen och i bröstet, huvudet bultar och spänner och det gör ont i bihålorna när jag bockar mig, vilket jag helst undviker även i vanliga fall...

Funderar och funderar. Det har blivit lite mycket nu.
En av sakerna är att mamma har blivit anvisad ett permanentboende på annat ställe än där hon är nu. Det ska ske till årsskiftet och hon vill naturligtvis inte det. Men "vår" stadsdel blev inte beviljad av kommunen att köpa platsen som är i annan stadsdel. Jag tror och hoppas att det kommer att bli bra till slut ändå.
Det är så mycket som jag ska komma ihåg och jag skriver lappar och noteringar och sen vet jag inte var jag gjort av dem.
Beställt rätt mycket av årets julklappar på nätet. Så kommer det restnotering efter restnotering och hur kul är det om de inte kommer hit före jul??!! Suck. Sen är det väl en fem, sex andra grejer med om det nu räcker.
Jag känner att jag ORKAR inte längre.

Men det reder väl sig till slut, det brukar det göra. Eller: "Oroa dig inte för dagens bekymmer, det kommer nya imorgon" :-)

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Det är synd att det måste gå så snabbt med din mamma, om hon fick se stället och sedan i lugn och ro prata igenom det mer er så hade det kanske varit lättare för henne.
Vi ses ikväll =)

-Nena- sa...

Jobbigt att det blir så för din mamma (och för dig).
Det är inte lätt när de ska behöva flytta ruunt så där och jag hoppas att det löser sig och blir bra.

Tråkigt när man tycker att man fått ihop klapparna och sedan får besked på att de är restade :(

Förstår att orken tar slut.
Önskar det fanns något man kunde göra.
Kram till dig!