torsdag 31 december 2009

Slutet är nära...

Ja, på detta året :-)

Jag (nej, frisören) har klippt av mitt långa hår, nu har jag kort igelkottsfrisyr :-D.

Hon frågade ett par gånger: Är du säker? Svarade ja, fast jag menade nej, men jag satt ju där och det var meningen att jag skulle klippa av det. Blev nöjd. Visste inte att vax var så kladdigt, trodde att det var som gel, att det skulle torka efter en stund.

Fick lite dåligt samvete när jag hörde systerdotterns mycket förvånade och besvikna röst när hon fick veta att jag inte ska vara med dem på nyårsafton. Det är inte lätt det där. Jag tackade ja til Kimmie för jag vill verkligen fira tillsammans med henne och sonen. Men jag vill ju inte att de andra ska tycka att jag sviker dem..... Kanske bra att de inser att de inte kan ta mig för given? Fast det gör nog inte min systerdotter, men av någon anledning tycker hon att allt är mycket roligare om jag också är med (?)

Jag tror att jag har fått en släng av "tänk ut så mycket du kan att ha dåligt samvete för". Tänkte på min pappa och hans sista månader i livet och på hur hemsk jag var många gånger för att jag bara inte orkade med honom. Sen tänker jag på mamma och hur det ska gå med flytten och allt, hörde hur ledsen hon var igår när jag pratade med henne i telefon.

Nåja, jag ska försöka att koppla bort

Ikväll ska jag (vi) ha det TREVLIGT!


GOTT SLUT och
GOTT NYTT 2010!



2 kommentarer:

Kimmie sa...

Ingen mening att leta fram saker att ha dåligt samvete för. Du var ju förresten här förra nyår också fast då var vi lite fler. Vi får säkert trevligt ikväll.

-Nena- sa...

Inte ska du ha dåligt samvete tycker jag.
Man kan inte hos alla och du har valt det som du vill och så ska det ju vara

Ni får säkert det supertrevligt!

Gott Nytt År!