tisdag 29 december 2009

Gråtfärdig

Mycket som rör mammas ärende. Fattar inte varför det är JAG som måste hålla i allting och varför ingen verkar kunna utföra något om inte JAG är med. Måste böna och be för att få hjälp med sånt som jag inte kan göra själv.
Får till svar: Måste de ske IDAG?
Och jag säger att när jag frågade dig senast sa du att det passade bättre i mellandagarna.
- Ja, men är det SÅ bråttom då?
Jag säger: Jag vill inte att ALLT ska bli liggande i olika högar hur länge som helst, som JAG måste försöka komma ihåg. Det vore skönt om det gick att stryka NÅGOT från listan någongång.

Och sen angående mammas förestående flyttning till permanent boendet. Se nu till att allt är nerpackat. Se till så att det bara behöver flyttas EN gång så att vi inte behöver hålla på att boka upp en massa dagar. Se till så att hon inte får med sig något onödigt. Osv Osv Osv i all oändlighet. NÄR blev JAG ansvarig för att "Se till att..." När jag säger något så får jag till svar ja, men det passar bra att du är arbetslös just nu, det är nog detta som är meningen med det (eller något annat urbota dumt svar)

Det känns som att jag håller på att gå sönder.

7 kommentarer:

Angelsheart sa...

Nej men usch vad orättvist det låter! Du som gör så mycket för din mamma, så tar din omgivning dig för given sådär, inte alls snällt! Förstår de verkligen inte, eller är det lättare att bara lägga över allt jobb på någon annan och sen sticka huvudet i sanden? Håll ut min vän, det ska nog ordna sig! Du kan inte gå sönder bara sådär, då är det ju ingen som skriver roliga kommentarer på min blogg ;-)

Tänker på dig och sänder hälsningar från en kylig huvudstad!

Hossan sa...

Angelsheart: Tack! Det är skönt att få medhåll och uppmuntran :-)
Ha det fortsatt gott! ;-)

Kimmie sa...

F-n vad arg jag blir, vad är det för själviskhet det är inte bara ditt jobb. Ni är många syskon och då bör alla hjälpa till så mycket de bara kan. De behöver sig en riktig utskällning!

chaos sa...

Usch, vad jobbigt du har det! :( Jag önskar att jag hade några bra råd att komma med! Men tyvärr vet jag inte hur du ska få dina syskon att förstå att det faktiskt inte bara är du som ska ta ansvar för er mamma och allt praktiskt! Kanske om du skulle skriva varsit brev till dom och förklara att du faktiskt inte orkar ansvara för allt. Att det inte är juste av dom att lämpa över allt på dig... Kanske, kanske att det skulle ta bättre om dom fick se det svart på vitt hur du upplever det... En tanke bara.

Kan bara säga: stå på dig! Det här är verkligen inte rättvist!

Skickar en stooooor varm stödkram till dig!

-Nena- sa...

Alltså bara för att man är arbetslös betyder inte det att man plötsligt kan släppa allt och bara ta hand om saker som andra också borde ha hand om.

Blir så arg och ledsen för din skull. Det är inte rätt att du ska dra det lasset när ni är fler och det är ER mamma och ERT ansvar.

Har inga bra råd om hur du ska få dina syskon att inse hur det är och jag hoppas verkligen att det löser sig och att du får den hjälp du ska ha av dem.

Massor av styrkekramar får du av mig.

Annica sa...

Föbbbbbbbbbannade syskon. Blir så arg att jag bara vill skrika när de verkar bete sig lika egotrippade som mina.
förstår hur du har det till 100% och en hel del % extra.
Finner inte ord nu vad jag vill säga..Men du är mer värd än dina syskon!!!

Hossan sa...

STORT TACK till alla för värmande och medkännande kommentarer! Känns bra att läsa dem!