tisdag 14 juli 2009

Förvirrad

Även om svullnaden gått ner på mamma så verkar huvudet ha tagit någon form av skada. Hon är fullständigt osammanhängade i sitt tal. Hon vill att vi ska hälsa till pappa och döper om folk så vi inte vet vem hon menar eller pratar om. Hon berättar saker men slutar mitt i och när man frågar vad det var hon skulle säga, tittar hon på en och säger Va?

Det är tungt. Jag har ont i bröstet, känner min förkyld och ledsen.

Alla syskon har åsikter och synpunkter men bara en som gör något själv, resten tror att jag kan orka med hur mycket som helst. Jag vill inte ens höra vad DE tycker bör göras när de inte kan tänka sig att göra det själv. Härromdagen bad jag min bror ringa ett samtal och det var som om jag bett honom ta ner månen........

8 kommentarer:

Annica sa...

Blir så ledsen att läsa att du har det liknande som jag hade i o med lillsyrran min nu syskon behöver hjälpas åt en gång för alla.
Får hoppas på att din mamma blir bättre trots negativt just nu med huvudet och dess förvirring som det blivit i och med smällen hon fick.
Du måste tänka egoistiskt Hossan. Säga ifrån om du får för mycket på dig. Ni är fler syskon och du som ensamn ska inte behöva göra allt. Pappa o jag var ju två så där hade jag hjälpen men du är ensamn och då måste alla hjälpas åt.
Sköt om dig nu.

Hossan sa...

Tack Annica!

Det är jobbigt när man berättar för de andra om saker som är/blivit fel och de svarar med att ja, det får du se till att fixa. Och när jag säger att jag kan behöva hjälp med vissa saker svaras det då får du skriva upp det på lappar och ta reda på vem som ska kontaktas osv, (då kan jag för f-n göra resten med själv - känner jag det som) Det är bara min lillasyster som försöker hjälpa till, men hon överarbetar en hel del och skapar på så sätt fler problem.
Skönt ändå att veta att det finns de som känner med mig och kommer med värdefulla tips och råd eller lite tröst och uppmuntran - extra värdefullt när man känner att energin runnit ur en. Tack Annica! :-)

Kimmie sa...

Ska jag komma och sparka på dem =)
alltså de syskon som inte kan sätta fart och göra sin del?
Blir förbannad - du är så sliten redan. Hoppas det bara är tillfälligt efter fallet att din mamma är så förvirrad.
T.o.m min elaka syster jobbade ju häcken av sig när vi hade det jobbigt.

Hossan sa...

Kimmie: Fick veta att mamma har fått en kraftig infektion i blodet nu med och att det kan göra att hon blir ännu mer förrvirrad

Annica sa...

Åhh Hossan det låter som dina syskon var mina nu. De skulle ha i princip allt uppassat när det gällde syrrans begravning. Jag bad en av bröderna kontakta syrrans konfirmationspräst för se om hon kunde vara begravningspräst. Fick frågan av broder nr 2. Vad e telefonnumret då. Jag sa det står i telefonkatalogen. Jaha fick man som svar. Bad honom sen ringa tillbaka ett visst datum för få det bekräftat att hon kunde. Tror du?Näää i h-e heller för han hade minsann haft fullt upp med familjen o jobb...Vad trodde han jag var då? Singel och arbetslös och hade all tid i världen. Då hade jag familj, jobb liksom han hade. Broder nr 1 Ville att vi skulle göra om stenen som vi redan hade sedan mamma. Tror du han inte gnällde för han inte fick vara med o bestämma FAST vi sagt att pappa o jag åker dit den dagen och tidpunkten..Kom dit då till stenhuggeriet o säg hur du önskar.Tror du han dök upp. Näee men gnälla att det nog inte blev som han hade tänkt sig det hade han mage till ...Blir så arg när jag ser att fler har egotrippade syskon som ska ha allt serverat på guldfat.
Jag stöder dig till fullo Hossan.
Säg stopp o belägg och visa att nu räcker det med serveringen till dem för du behöver din energi till träffa mamma er och ta hand om dig själv. Samt du är ensamn och de har ev partners de kan få hjälp av.

Hossan sa...

Annica: Jag har förstått att dina bröder bar sig konstigt åt när din syster gick bort, men att de också höll på så där, så jobbigt!
Varför är vissa människor så (läs syskon)?! Allt blev lättare/enklare om alla hjälptes åt. Eller att de inte blandade sig eller yttrade sina synpunkter alls om de nu inte vill göra något.
Tack för ditt stöd!

chaos sa...

Åh, vad ledsamt med din mamma! Hoppas verkligen att hon piggnar på sig snart och att förvirringen "bara" är något tillfälligt!

Trist också med syskon som inte kan ställa upp för varandra! Tycker du har gjort så mycket, det känns som att det skulle vara dags för dom andra att ta över en del av ansvaret!

Sköt om dig!
Stor varm kram!

Hossan sa...

Chaos: Tack! Stor varm kram till dig med!