onsdag 1 juli 2009

TACK!

Varmt tack för alla kommentarer på senaste tiden som jag läst men inte gett "feedback" på. Jag menar inte att vara otacksam på något vis, det är bara så att jag tänker att jag ska göra det sen och så blir det inte och sen har det gått för lång tid.... Ja, ni vet hur det kan vara?

Min mamma har flyttat in på ett korttidsboende idag, hon var inte särskilt glad för detta, men jag försökte peppa henne och säga att nu kanske hon fick chans att krya på sig och komma tillbaka friskare och med mer livslust. För mig känns det som en lättnad även om jag fortfarande har ett visst dåligt samvete och en oro för att hon inte ska trivas. Hon mumlade något om att det inte var trivsamt där och att det var något i atmosfären. Själv tyckte jag att det såg trevligt ut.

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Känns lite som om din mamma bestämt sig i förväg för att det ska vara dåligt, hoppas hon träffar några trevliga tanter där som hon trivs med så att det blir bra.

Annica sa...

Men så skönt ändå nu när hon har fått annat boende och du slipper oroas att hon ramlar eller dyl. Säger som Kimmie att hon nog bestämt sig på förhand osv. Det blir nog bra ska du se och hon får det trevligt trots det negativa just nu.
Du behöver inte känna otacksamhet alls ang bloggen. Du har / haft det tungt och då är det självklart att man inte orkar det man egentligen vill.

-Nena- sa...

Iblnad blir det så att man inte har orken att ge feedback men kommentarerna betyder mycket för en och det tror jag alla vet.

Tror som Kimmie och Annica att mamma din bestämt sig från början att det inte är bra.
Minns när min morfar flyttade till det vi då trodde var korttidsboende och han sa till min mamma -Nu är du nöjd som fått mig dit du vill.
Det tog enormt på mamma men efter en tid så stortrivdes han och var jättepigg (men tyvärr inte så att det skulle fungera att han bodde själv).
Jag hoppas att din mamma kan finna ro och trivas och piggna till och att du kan släppa oron och det dåliga samvetet.

Angelsheart sa...

Ja, jag förstår prcis vad du menar...Man tänker att man ska, så går tiden liksom...Men så är det bara, inget att bry sig om. Vi vet att du uppskattar att få kommentarer! Hoppas nu att din mamma finner sig tillrätta bara, och ha inte dåligt samvete!