onsdag 8 juli 2009

Godmorgon, god morgon, hör fåglar sjunger....

Nej men vad nu? Inte ett endast fågelkvitter? Fast de har kanske frukostrast nu vid nio?

Igår var det en gråt-dag utan någon speciell anledning. Idag mår jag mycket bättre och trots att det känns som om ögonen hänger långt ner på kinderna så känner jag mig piggare än på länge.

Jag fjällar som en galning och kliar gör det. Fattar inte hur många gånger man kan fjälla på samma brända hud, jag har inte precis fyllt på med sol. Ni kan inte fatta hur jag brände mig i solen (på badet menar jag) förra tisdagen, trots upprepade insmörjningar och massor med tid i vattnet, "lyckades" jag återigen skaffa mig smärtsam bränna som resulterade i blåsor och tom ett ställe som fått sårskorpa på axeln. Hade ont i fyra dagar och NÄTTER, men nu känns det bra igen, ja förutom kliandet då och sårskorpan som stramar (men det gör inte ont längre).

För att diskutera andra små problem så har jag en leverfläck en bit från ena ögat (pyttelite upphöjd). Plötsligt har den blivit mer upphöjd och gör ont - hur sannolikt är det att man lyckas på en finne precis i en leverfläck! Typiskt mig!

Tittar jag mig omkring i min lägenhet så blir jag övertygad om att jag skulle skrämma bort vilken inbrottstjuv som helst. De måste tro att det redan har varit någon här.... Bara för att ge er en liten bild av vad det är jag ser :-P

Tror jag borde städa men jag vet inte riktigt var jag ska börja så jag lämnar väl hemmet istället, jag har ju två andra hem att besöka idag.........

Ha en bra dag!

6 kommentarer:

Kimmie sa...

Usch, trist med deppardag! Hoppas kliandet slutar snart också.
Måste du besöka alla lägenheterna varje dag? Låter som rätt mycket jobb.

-Nena- sa...

Glad jag blir när jag läser att du har en bra dag idag.
Inte så kul med depp-dagar förstås.

Har du testat Aloe Vera-gel (finns på Ica Maxi t.ex) mot det brända och klådan.
Jag smörjde med det då jag brände mig sist och det lindrade skönt, i alla fall på mig.

Hossan sa...

Kimmie: Nej, jag måste inte besöka båda lägenheterna varje dag, men eftersom jag måste ta hand om djuren är det snabbt gjort att ta en sväng upp om i mammas lägenhet med.

Hossan sa...

Nena: Gott med goda dagar, tyvärr kommer de lite för sällan - men förhoppningsvis blir det väl ändring på det!? Tackar för tipset om Aloe Vera-gel ska inhandla sådan nästa gång jag får pengar :-)

Kimmie sa...

Oj jag glömde (Skäms) djuren - jag tänkte på post och vattna blommor. Klart djuren måste ha mat - eller så kan katterna kanske festa på råttorna (elakt garv)

Hossan sa...

Kimmie: Ha ha ha, ja, den ene katten hade klart nog kunnat tänka sig lite råtta till lunch fast han hade nog föredragit någon liten unge och några sådana är där inte för tillfället.