fredag 24 juli 2009

Över

Nu är bouppteckningsmötet över. Det kvarstår en del att göra men jag hade förberett mig bra och kunde svara på alla skulder och inkomster.

När juristen frågade vem som skulle vara bouppgivare (eller vad det nu hette) så var det ingen som sa något, så då sa jag att jag kunde ta det eftersom jag hållt i det andra till nu så är det kanske mest naturligt att jag avslutar med.

När juristen gått uppstod det en del tjafs mellan syskonen och mamma blev ledsen.....

Nu är det en ny dag och dags att gå vidare

8 kommentarer:

chaos sa...

Du är verkligen stark som klarar av allt det här och tar på dig en massa ansvar! Det beundrar jag dig för.

Trist bara att syskon och andra släktingar ska sätta igång och bråka om saker och annat när det gäller dödsbon. :( Så är det väl alltför ofta, tyvärr.

Kram!

Kimmie sa...

Bra att det är fixat, tar väl ett tag innan det är helt klart men du kan väl inte göra så mycket mer.
Jobbigt med tjafsiga syskon =(

Annica sa...

Det finns ett talesätt Hossan:
När Gud kommer med döden kommer fan med släktingarna.

Då ska syskon eller släkt tjafsa om småsaker.

Jag hoppas du inte tar på dig alltför mycket arbete nu Hossan då syskonen var tysta när advokaten önskade en bouppgivare

Hossan sa...

Chaos, Kimmie och Annica:
Känns som den här delen är i princip över (för nu), det som kvarstår är att underteckna på heder och samvete och det sa jag till advokaten/juristen att jag hade varken det ena eller det andra och då skrattade hon och sa att då passade det bra att det var jag som undertecknade :-)

Annica: Aldrig hört det talesättet förr men det var kanonbra på pricken rätt!

-Nena- sa...

Vad duktig du är som var så förberedd på allt.


Tråkigt när det blir tjafs.
Jag fasar för den dagen då det är dags. Känner mina syskon allt för väl tyvärr.
När farmor gick bort så tjafsade pappas syskon om kaffebönor, de sa att de visste att mor alltid hade ett lager med kaffebönor hemma *suck*
Eftersom det var pappa (och mamma)s om handlat till farmor de sista åren så var det inte längre så att det hamstrades och då fick de istället skulden för att de tagit hem det till sig....
Ibland vill man ha släkten i en byrålåda och bara ta fram ibland.

Hossan sa...

Nena: Ja, och de fick bara komma fram de dagar då de var på sitt allra bästa humör!

Turtlan sa...

Man väljer inte sin släkt är också ett uttryck....

Hoppas det går bra och att det inte blir för mycket jobb.

Jag vet att det kan vara en del då M fick fixa allt efter sin pappa. Men han har skönt nog en bror som är en pärla! Inget tjafs!

Vinkar till Dig från Höganäs där vi är imorgon kväll :-))

Hossan sa...

Turtlan: Ja, det är nästan så nära att jag ser dig :-) Vinkar tillbaka!
Hoppas att du/ni har det mysigt!