måndag 4 maj 2009

För mycket inbokat

Jag avskyr när det är många saker inbokade samma dag och flera dagar i veckan, det gör mig urstressad.

Just idag är det inget speciellt bestämt, men imorgon är det först röntgen och sen den där jobbinformationen, på onsdag är det kuratorn och sen fem timmar hos frisören och på torsdag är det urvalstestet (3½ timme) för det där jobbet och sen sjukgymnast och sen ska vi gå ut med "bokklubben" och äta. Det sistnämda är ju en trevlig sak, men det blir ändå för mycket med så mycket instuvat på samma dag. Men jag vet att det kommer att fixa sig.

Mamma ringde nyss och ambulansen har precis varit och hämtat pappa igen.

Nu måste jag rota runt i garderoben och se om jag kan hitta NÅGOT klädesplagg (som inte krympt) att ha på mig i veckan. Kan inte gärna komma i mysdress eller joggingbyxor. Jag vet att jag har mina svarta jeans kvar, men annars har de andra två paren byxor som jag brukar alternera med gått sönder och några pengar till att köpa nytt, det har jag inte.

6 kommentarer:

-Nena- sa...

Det är jobbigt när det klumpar sig s på några få dagar.
Skönt att det är något kul inbakat i det hela (tänker på maten med bokklubben).

Hoppas att garderoben har något att erbjuda.

Tråkigt med din pappa :(

Hossan sa...

Nena: Ja, det blir lite mycket ibland, märkligt att jag måste vara så negativ. Vore bättre om jag kunde se allt i lite positivt ljus.

Ännu har jag inte kikat i garderoben, drar mig i det längsta :-)

De skickar visst hem pappa igen...

Kimmie sa...

Ibland blir det lite för mycket på en gång. Det jobbigaste är kanske egentligen att hålla på och transportera sig till alla olika ställen. Ska bli trevligt på Torsdag i varje fall.

Hossan sa...

Kimmie: Ja, på torsdagkväll i alla fall :-)

Ser att det stället jag ska till inte ligger i närheten av någon busshållsplats, lite knepigt hur jag ska ta mig dit. Blir enl Skånetrafiken en promenad på 15 minuter från ett stället och 8 minuter från ett annat. Frågan är i vilket tempo då?

Kimmie sa...

Hossan: Menar du idag eller? Alltså dit du ska idag..

Hossan sa...

Kimmie: Nej jag menar jobbinformationen imorgonkväll