fredag 22 maj 2009

Rastlös

Har inget speciellt bestämt för dagen, men jag måste handla hem till katterna.

Skulle gärna ligga och sova, men jag kan inte somna.

Har lånat en bok av Kimmie men den är så tjock att det går knappt att hålla i den när man ska läsa. Jag lägger den på en kudde intill när jag ligger och läser men det är ändå bökigt. :-)

Har tre fulla kassar med "skit" till återvinningstunnorna och mera tidningar och reklam ligger och skräpar på toa - dags att ta ut dem kanske?

Sängen ska renbäddas och tvätt från förra gången jag tvättade ska läggas ner i lådorna. Fick en extra tvättkorg av Kimmie när jag fyllde år så smutstvätten ligger i en och det jag tvättat blir oftast liggande i den andra tills det är dags att tvätta nästa gång (jag tar det jag behöver dirket i korgen - när sjutton blev jag så lat?)

Av någon märklig anledning så är diskhon fylld igen. Diskade jag inte nyss?

Föräldrarna vill väl ha besök de med skulle jag tro.

Så inte behöver jag vara rastlös, jag har hur mycket som helst att göra!
Men jag tror att det är klister i stolen vid datorn..... :-)

5 kommentarer:

Turtlan sa...

För min del står köpa tomatplantor och lite blommor till balkonglådan på programmet.
Hoppas bara det inte är länsat på affären på sånt nu när det är långhelg!

Å så en säck med jord. De väger ju sådär 25 kg.... tungt kånka 3 trappor upp. Men sånt kan man ju ha M till för ;-))

Känner igen "tvättsystemet".
För min del blir det alltid en hög med strumpor som aldrig hamnar i lådan utan på en fåtölj som jag sen plockar och använder ifrån.
Onödigt jobb sortera strumpor annars *L*.

Aloha från norr över!

Kimmie sa...

Jag fick också stötta upp den boken när jag läste i sängen. Annars blir det ont i handlederna - inte bra. Hoppas du hittar orken och kan hitta på något idag.

-Nena- sa...

Låter som en tung bok. Hopas du hittar ett bra sätt att läsa ur den.

Så där hade jag det också med tvätten innan vi hade barn. Nu är det inte så kul att ha dem rotande i en tvättkorg efter sina saker.

Annica sa...

Tvätten har en underbar förmåga att föröka sig i tvättkorgen. Vad är det för bok du lånat som är så tjock o tung?

Kimmie sa...

Tänker på dig!