tisdag 5 maj 2009

Utvald

Var på informationsmötet nu ikväll. De hade fått in drygt 500 ansökningar och av dessa hade de valt ut 20 som de ville titta närmare på. De ska anställa 5 (från början 4). Att lyckas hamna bland dessa 20 väljer jag att se som en bedrift.

Om jag vill ha eller inte ha jobbet vet jag inte. Fick ingen känsla alls. Inget definitivt nej och inget definitivt ja. (Hade samma ickekänsla för mammavikariatet i Lund med och där trivdes jag hur bra som helst)

Lönen på detta jobbet inte så bra. Under provanställningen skulle man få 18.500 för att sen gå upp till 20.100......... Men det är i alla fall pengar. Tjänsten är i samma stad som jag bor i även om restiden blir rätt lång ändå.

Ja, vi får väl se vad som händer på torsdag då jag ska träffa en psykolog och utföra diverse tester för att se om jag har vad som krävs för tjänsten. Man måste klara testerna för att bli aktuell för en intervju.

Som sagt jag vet inte vad jag vill.
Vet att jag gärna arbetar för bemanningsföretaget till hösten annars, men det handlar ju bara om 2-3 månader. Ett fast jobb vore bäst!

3 kommentarer:

Annica sa...

Men shit..Av 500 pers och kommit till denna plats. De är självklart en bedrivt som heter duga det. som sagt det är ett jobb bättre än inget. Och i väntan på annat kanske detta är trots allt det bästa just nu.

Kimmie sa...

Det är ju jättebra att bli utvald av så många. I dessa usla tider så är det nog bra med ett halvbra jobb sålänge så kan du hitta ett nytt när marknaden hämtat sig.
Hoppas du får det! Håller tummarna.

Förresten på Torsdag om du har sen tid hos sjukgymnasten så kunde gå direkt hem till mig sedan, jag bor ju både nära vårdcentralen och restaurangen, om du vill bespara dig lite flängande.

Hossan sa...

Annica och Kimmie: Ja vi får se hur det går på "psyk-testet" imorgon, det blilr avgörande om jag ska komma vidare i rekryteringen.

Kimmie: Tack för erbjudandet, men sjukgymnasten är inte på den vårdcentralen som ligger nära dig och dessutom så ska jag vara där klockan 14.00 och jag tror inte att hon plågar mig så länge att jag måste gå direkt till restaurangen.... :-)