onsdag 6 maj 2009

Spann vatten

Kuratorbesöket avklarat - lite för mycket tårar för att kännas helt bra, men de behöver också släppas fram. Har stort förtroende för henne.

Så var jag hos frisören i fem timmar. :-)
Jag hoppas innerligt att de godkänner henne för hon la verkligen ner mycket jobb. Men jag förstor på lärarna att de inte var tillfullo nöjda med resultatet. Då frågade jag om de kom ihåg hur jag såg ut när jag kom dit. OJA, det glömmer man inte i första taget, sa en av dem direkt.

Först skulle hon avfärga den hennarödaktiga nederdelen av håret. Då råkade det som var i andra röda nyanser lite högre upp blekas för mycket (de blev gula), så då fick hon lägga pigmentfärgning på de delarna, sen färga den grå utväxten och därefter lägga på samma färg i hela håret. Ändå blev inte hela håret i exakt samma nyans (Jösses vad petiga de var), vilket provet gick ut på. Men jag tyckte att det blev snyggt och med tanke på hur jag såg ut innan tycker jag att hon gjorde ett fantastiskt jobb. Sen klippte hon mig (innan sista färgningen) och tunnade mitt tjocka hår rätt rejält. När jag såg på golvet så undrade hur jag kunde ha något kvar på huvudet.

Just nu ser jag ut som om någon hällt en spann vatten över mig. Tjejen plattade nämligen mitt hår med tång och sprayade och glossade och jag vet inte allt. Är verkligen inte van vid spikrakt hår. Hon sa att om jag lät bli att tvätta det nu ikväll så höll sig frisyren till morgonkvällens utgång, men då känner hon inte mig och mitt hår, samt mina sovvanor. Sover alltid med håret uppsatt och luggen är alltid på en sida när jag vaknar. Dessutom har jag självlockigt hår och det lockar sig precis när det vill.

När jag är inomhus så ser håret ut att vara helt i samma nyans men när jag var ute såg jag att det var mer hasselnötsbrunt upptill för att övergå i en ton av kastanjebrunt. Fint! Så JAG är nöjd. Behöver bara vänja mig eller sätta min egen prägel på frisyren. :-)

6 kommentarer:

Kimmie sa...

Vad kul, ska bli så kul att se hur det ser ut imorgonkväll. Säkert jättesnyggt.

Turtlan sa...

Fem timmar, det bör vara ett tid hos frissans rekord :-))

Du fick väl lite kaffe hoppas jag *L*

Tårar kan vara bra! Skönt ha någon prata att med som man känner förtroende för. Å skönt få gråta ibland.

Kvällshej från mig!

Annica sa...

Inte för jag vet hur det ser ut men på beskrivningen låter det tjusigt värre.
Toppsnäcka inför sommaren
Tack för förklaringen på föregående inläggs fråga.

Hossan sa...

Kimmie: Just nu så ser jag inte speciellt vacker ut - inte ens i håret :-)

Turtlan: Ja, så länge har jag aldrig varit hos frissan, men hon var ju elev som håller på med sin utbildning. Blev erbjuden både kaffe, varm choklad och vatten. Det fick bli vatten.

Annica: Det var väl beskrivningen "som någon hällt vatten över mig" som du fastnade för? :-D Allvarligt talat så är jag nöjd med färgen.

-Nena- sa...

Kan vara skönt att få tömma ut lite tårar. Bra att du känner förtroende för henne.

Kul att du blev nöjd med håret.
Jag kan inte leva utan min plattång men jag minns första gången jag blev plattad hur konstigt det kändes.

Hoppas du får riktigt trevligt i kväll.

Annica sa...

Haha nä jag föll för hårfärgens beskrivning o den e det svårt o tänka mig en med smålockigt vara spikrakt