söndag 3 maj 2009

Kycklingfilé och dammsugande katter

Nu har jag stekt kycklingfilé och hällt på jordnätssås - det blev alldeles för salt, men jag äter det ändå.

Den ene katten trampade (sprang) i skålen med torrfoder så att det for ut över stora delar av köket då blev jag så irriterad att jag röt åt den att "Nu får du ta och dammsuga upp efter dig!!!!"
Men han gjorde inte det........ ouppfostrad katt!

Inatt knäckte det till i ryggen och nu har jag så där extra ont igen. Men det är väl inget annat att vänta sig.

När börsen är tom blir det som är tråkigt i vanliga fall ännu tråkigare - hur kan det komma sig???

De på sömnskolan skulle sett mig de här dagarna. Jag sover hur mycket som helst, men mest dagtid. Nattetid sover jag ungefär som vanligt med åtta till tio uppvakningar (det borde förståss ha blivit sämre när jag lyckas sova flera timmar mitt på dagen med) Men på morgonen då kan jag aldrig sova. Fast det gör inte så mycket när man har dator

6 kommentarer:

Kimmie sa...

Va, fattade han inte att han skulle dammsuga???

Anonym sa...

Du skulle verkligen kolla med en sån nattlig sömnmätning ang Din sömnkvalité!!! Vakna 8-10 ggr / natt låter som om det skulle kunna vara sömnapnésyndrom för mig! Man kan ha sömnapné utan att man direkt snarkar så det hörs är viktigt att veta.

Om det är nu så och Du kan få hjälp med det via en cpap nattetid så mår de flesta bra mycket bättre efter ett tag! Tex så kan blodtryck bli lägre, blodsocker hos diabetiker går ner och man blir piggare så man orkar röra sig mer, vikten kan gå ned tex. Förebygger hjärt kärl sjukdomar etc.

Pratade Du med doktorn om det?

Läs tex här om det: http://www.hjart-lungfonden.se/sv/Sjukdomar/Hjartsjukdomar/Somnapne/Vad-ar-somnapne/

Gokväller från Turtlan

Anonym sa...

Eller läs här: http://www.resmed.com/sv-se/patienter/somn-och-andning.html?menu=patienter


Turtlan igen

-Nena- sa...

Men det var mig en busig katt. Inte städa upp efter sig....

Hoppas det känns bättre i ryggen.

Hossan sa...

Turtlan: Ja, jag gick på sömnskola nu i våras och vi hade uppe det problemet, men enligt dem så var det normalt med upp till 20 uppvaknande per natt fast hos de flesta hann hjärnan aldrig registrera att de varit vakna så de tror att de sovit hela natten. Jag berättade om mina problem, men de tyckte att jag fick den sömn jag behövde och att man inte behövde sova sammanhängande (vilket jag hade önskat mig) Doktorn sa något i stil med sömnapné? Varför skulle du ha det?
Känns inte som jag kan tvinga till mig en sådan undersökning. Jag har väl mer eller mindre gett upp....
Men tack för alla vänliga och omtänksamma råd! Jag skulle haft dig med mig som talade för mig! ;-)
Då hade jag nog fått hjälp med både det ena och det andra.

Hossan sa...

Nena: Ja, jag förstår inte hur mina katter blivit så ouppfostrade med en så ordentlig matte - ha ha ha