onsdag 13 maj 2009

Lista från Kimmies blogg

Denna har jag hittat hos Kimmie:

1. Hur gammal är du om fem år?
50

2. Vem var den sista du träffade?
Min lillasyster

3. Hur lång är du?
168 cm

4. Vilken var den senaste film du sett?
Chihuahua

5. Vem ringde du sist?
Kimmie

6. Ditt senaste sms och till vem?
Till min storasyster - det stod "Mamma har duschat nu"

7. Vad är helgens planer?
Inget inbokat.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på vad det gäller, sällskapssjuk = ringa, meddela något = SMS

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Mina föräldrar är gifta.

10. När såg du senast din mamma?
Igår

11. Vilken ögonfärg har du?
Enligt passet är de melerade

12. När vaknade du idag?
Vaknat väldigt många gånger både under natten och morgonen

13. Har du någon gång hittat en katt?
Det minns jag inte men det har jag alldeles säkert gjort. Men ingen som vi fick behålla i så fall

14. Vilken är din favoritplats?
Hemma

15. Vilken plats föredrar du minst?
Affärer och gator med trängsel (typ julrea och sånguppträdande under festivaler)

16. Var tror du att du befinner dig om 10 år?
Enligt ett test jag gjorde så är jag död sedan ett år tillbaka då om inte det stämmer så har jag nog ett arbete jag trivs med och går ofta ut och äter med Kimmie och andra väninnor.

17. Vad skrämde dig som barn?
Mardrömmar och tvestjärtar

18. Vem fick dig att skratta senast?
Min systerdotter eller var det Kimmie nu senast i telefon?

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Tio! Jo, det är sant!

23. Hur många landskap har du bott i?
Två

24. Har du någon gång spytt på någon?
Inte vad jag vet

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota är skönt, men mest inomhus eller på en mjuk gräsmatta i övrigt har jag nog skor på mig

26. Är du social?
Ja, när jag vill

27. Vilken är din favoritglass?
Sundborn Punsch

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Göra mig skuldfri, renovera badrummet (kanske) Jag brukar säga att jag ska köpa en säkerhetsdörr :-) Vara den som bjuder

29. Tycker du om kinamat?
Ja

30. Tycker du om kaffe?
Nej eller jo om det är Irish coffee

31. Vad dricker du till frukost?
Oftast blir det fun light saft eller fläderblomssaft light

32. Sover du på någon särskild sida?
Nej jag vänder och vrider mig mycket och sover på alla "sidor" som finns

33. Kan du spela poker?
Nej

34. Tycker du om att mysa?
Ja

35. Är du en beroendemännsiska?
Ja (framför allt GODIS)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, en klasskompis från komvux fick sin dotter samma dag som jag fyllde 40

37. Vill du ha barn?
När jag var yngre vill jag det, men inte nu längre

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och lite danska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja

40. Föredrar du havet eller pool?
Som utsikt är havet bäst men om jag ska simma vill jag göra det i en pool

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Det finns sällan några pengar att spendera när räkningarna är betalda. Men det är trevligt att gå ut och äta någon gång ibland.

42. Äger du dyra smycken?
Nej

43. Har du någon gång testat narkotika?
Nej (har väl någon gång fått läkemedel som innehållit narkotikaklassat preparat)

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En ostbåge

45. Vem är den roligaste människa du känner?
Tycker att många har sina ljusa sidor även om det inte är så jämt.

46. Välj ett ärr på din kropp?
Handlederna har en hel del ärr efter diverse operationer

47. Vad har du för ringsignal?
Någon av de man kunde välja som fanns i telefonen.

48. Har du kvar något klädesplagg från du var liten?
Nej

49. Flirtar du mycket?
Jag tror att jag glömt bort hur man gör

50. Vart togs din profilbild?
Har ingen.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej inte utan vägledning

52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste?
"Rostat bröd och andra tankar om livet" med Teri Hatcher (hon från Desperate Housewifes)

54. Läser du dagstidningen?
Ja oftast på nätet men just nu har jag en billighetsprenumeration

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Finns det någon bil stor nog att dansa i?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Det minns jag inte men det var någon musikkanal i bilen

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En siffra

59. När var du i kyrkan senast?
Det var ett tag sedan men jag tror att det var när brorsonen konfirmerades

Slut på frågor och svar.

Om du känner för att göra den kan du ju hojta till så jag kan komma in och läsa hos dig.

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Kul att läsa även om känner dig så bra att jag nästan kunde svarat för dig - men TIO kuddar visste jag inte =) Alla brukar tycka att mina 4 är en överdrift.

-Nena- sa...

Kul att läsa.
10 kuddar det var inte dåligt *fniss*
Jag ahde fem innan P och jag träffades och min mamma sa ofta att jag inte fick plats själv med alla de kuddarna.