onsdag 31 december 2008

2008

Varje år inbillar jag mig att NÄSTA år ska jag göra allt det där som inte blev av just i år.

Skulle besökt doktorn och kollat upp min hälsa (som inte är något vidare) - har inte varit hos någon doktor alls i år, men jag har skrivit ner på ett A4-papper vad jag BORDE ta upp nästa gång jag besöker någon VC....

Några punkter ang hälsan som jag tydligen redan skrivit i en bok vid förra årsskiftet var:
Bli av med ryggont
Bli av med nackont
Få bättre sömn
Bli av med trötthet
Ta reda på om jag har sömnapné
Kolla upp ögonallergin (blivit sämre)
Listan är betydligt längre idag :-S

Jag har fått lagat de tänder som jag hade hål i. Den räkningen slutade på 11.000 kr! Så trots att jag nu har hål igen (trots flitigt tandborstande) så lär det dröja innan jag får råd igen.

Sen hade jag en punkt som hette motion
Promenader med bror - svar JA
Simma - svar NEJ

Vikten, hade som mål att gå ner minst 15 kilo - resultatet blev minus 6 kilo (bättre än viktuppgång). Sen har jag av någon underlig anledning skrivit att jag skulle sluta äta chips, äter inte chips SÅ ofta men slutat har jag inte.

Ekonomiska tankar för året som gått = STORT SKÄMT!!!
Inte återställt checkkrediten och definitivt inte sparat något, istället har skulderna ökat! Usch, FY!

När det gäller jobb så fick jag några önskningar infriande och det var förlängning på arbetet jag hade vid årsskiftet, men tyvärr blev det ingen fast anställning som var nästa önskan. Titta aktivt efter nya tjänster = Svar JÄTTEJA! Varje dag, flera gånger om dagen.

Fritidssyslor:
Ta upp fotograferandet - blev inte gjort
Ta upp målningen - förutom grisen till Kimmie har jag inte målat
Läsa - svar JA måste alltid läsa något
Sticka - nej inget alls

Kärleken
Bli mer kärleksfull mot mig själv - tror jag knappast att jag blivit
Bli mer kärleksfull mot min omgivning . verkligen inte lyckats med utan snarare är jag mer arg och elak än 2007

Sen hade jag önskningar och förhoppningar om mitt hem
Sortera bort alla kläder som inte används - inte blivit gjort
Investera i nya - jag tror jag har köpt något
Köpa annan madrass till min säng - nej det har jag inte gjort
Lägga ut mina böcker till försäljng - inte heller blivit gjort

När det gäller prylar som jag önskat inför 2008 så har faktiskt de flesta blivit infriade. Fått en vattenkokare (har nog använt den 2 ggr), ny skärbräda, pyjamas (fick i julklapp). Sen fick jag en ny dammsugare, det hade jag inte önskat men det behövde jag verkligen - synd bara att den inte sköter sig själv!

Nåja, det var inte många av de saker som jag skrivit ner förra året som blev av, men det är inget som säger att man inte kan hoppas och tro att det ska ske 2009.......... ha ha ha

Nu ska jag lägga mig och förhoppningsvis sova en stund annars kommer jag att vara en surkärring hos Kimmie ikväll.

2 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

6 kg tycker jag är superbra, var stolt!

Önskar dig ett gott nytt 2009!

Angelsheart sa...

Ja, -6 kg är bra!

Gott Nytt År och bästa lyckönskningar inför 2009!

Stor Kram!