tisdag 23 december 2008

Önskan

Idag hoppas jag att det blir en lugn dag!
Att jag får handla hem kattmat så att det räcker i en månad. Helst skulle jag få med mig kattsand med, men en påse väger 10 kilo och de är så otympliga att det blir svårt att själv konka runt med dem.

Tror inte det är någon familjemedlem som är pigg på att åka och handla idag, vad jag förstått vill alla vara hemma och mysa eller fixa det sista med julmaten, julgodiset, julklappsinslagning osv.

Innehåller popcorn mycket kolesterol? Någon som vet?

När jag nu ändå förmodligen blir tvungen att ut och handla så behöver jag handla lite till mig själv med. Har inget mer än vatten som är drickbart här hemma. Och i frysen finns en lasagne och ett formfranska. Kylen innehåller inte heller så mycket spännande, men i skafferiet har jag några soppor och lite digestivekex och popcorn.

Trots att jag fick pengar igår så har jag nästan inga kvar! Hur gick nu det till? Nåja, det vet jag ju, men ändå.... Snälla någon låt oss få vinna på Lotto eller ännu snabbare vinst - ikväll på Keno! PLEASE!

Inga kommentarer: