fredag 19 december 2008

Sömnlös och orolig

Det är inte kul att inte kunna sova när den största (tror jag iaf)
delen av staden sover. Av någon konstig anledning så känns
allt mörkare och det är svårt att samla tankarna till något
vettigt. Har inte koncentration till att läsa heller.
Diskade upp lite som blivit kvar från gårdagen.
Men nu då?

Är SÅ trött!

Många lösa trådar som måste få sin lösning före julhelgen.
Kan inte lösa dem nu mitt i natten - det vet jag.

Har inte handlat hem någon julmat eller mat alls för den delen,
får pengar på måndag så det blir väl till att vara rationell och
snabb då. Hatar trängsel, jag tror jag struntar i julmat.
Till katterna måste jag handla - de har nyligen ätit upp sin
julklapp....
Ja, ja, inte jul än, men lite extra god mat i paketet och jag
fick ta till den när den ena katten är sjuk och inte vill äta,
men den lite dyrare patén - den gick ner och vad gör man inte
för att de ska må bra?

Nu oroar jag mig förstås för att det ska bli något strul med
utbetalningen - men VARFÖR skulle det bli det?!. Ibland är
jag mer än olovligt dum. Men tankarna bara flyger på.

Jag har en julklapp kvar till Kimmie att fixa tills på söndag. Har en idé
men vet inte om det blir så.... Nu blev du nyfiken? Eller, nä,
vi har kommit förbi det stadiet?

Nu har jag rättat en massa stavfel i det här inlägget, kanske
har jag missat något. Kan berätta att det inte är lätt att hitta
tangenterna i ljuset från dataskärmen - och tända i taket, det
kan man ju inte göra.....

Kanske ska jag ta och färga håret imorgon eller senare idag
blir det ju. Det är sanslöst vilken grå utväxt jag fått i mitt
rödfärgade. Eller om jag skulle ta och snagga mig så att jag
bara behåller det grå, då får jag två cm hår kvar :-)
Får nog tänka på det ett tag till och göra det nästa gång...
(Fegis?)

Nu tror jag att jag ska göra ett nytt sova-försök.

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Alla problem förstoras på natten, så är det bara.
Klipp inte av allt hår!

Anonym sa...

Vill bara skriva HEJ att jag hittat hit. Är på jobbet så inte bra med tid till att läsa bloggar...
Det får bli när jag får hemmadator igen.

Ta hand om Dig!!!

Turtlan

Anonym sa...

Trevligt att du hittade min "nya" blogg. Hoppas att det löser sig med hemmadatorn!