tisdag 16 december 2008

Jordskalv

Vaknar ungefär 20 över 6 av att hela sängen skakar - tänker att nu har det slått slint helt i huvudet på mig. Har varit yr flera dagar och varit nära att ramla när jag varit ute. Men att plötsligt bli så yr att hela sängen skakar så att det gnisslar i säng-gavlarna.
Tanken slår mig att det kanske är jordbävning?
Allt stannar upp efter några sekunder (som känns som minst en minut) och jag reser mig ur sängen och går fram till fönstret, ser inget konstigt.
Borde det inte komma brandbilar och andra utryckningsfordon om något hänt, tänker jag?
Funderar på vad det är jag nyss varit med om.

Går orolig tillbaka och lägger mig och tänker på min mamma som är ensam hemma riktigt högt upp i ett hus. Ser den ena katastrofscenen efter den andra framför mig.

Läser nu på sydsvenskans hemsida att det faktiskt har varit ett skalv som berört större delarna av Skåne - vad är det som händer med vår lilla värld?!

http://sydsvenskan.se/malmo/article399129/Jordskalv-skakade-stora-delar-av-Skane.html

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Jag märkte ingenting, var uppe och stod i duschen.

Hossan sa...

Märkligt!
Det var rejäla skakningar