lördag 13 december 2008

Lite för mycket som är jobbigt

Pappa åkte akut på sjukhuset igår igen, vet inte vilken gång i ordningen det är och inte heller varför sjukvården inte behåller honom där eller ser till att han kommer under sådant boende att han kan ha tillsyn dygnet runt, när inte DE har tid med honom och hans smärtor.

Mamma ramlade hemma igår och eftersom hon är rörelsehindrad och överviktig så är det en
omöjlighet för henne att ta sig upp själv, som tur var så var där personal från hemtjänsten där just då. Sen tappade hon ut sina tabletter från sin doseringslåda, då var min syster där och hon ringde mig och frågade hur många tabletter mamma brukar ta till kvällen/natten och jag svarade, då fanns det fyra för många, vilket innebär att hon inte har tagit de hon skulle innan på dagen. Vad ska man göra?

Vi har blivit bjudna till min andra syster på julafton. Hon bor en bit utanför stan.
Mamma och pappa var snabba med att tacka ja, trots att vi redan bestämt med dem
att vi skulle fira hemma hos dem. Så blev det då ombestämt att vi ska åka till systern
utanför stan till jul, men nu ska inte pappa med och då får inte mamma heller åka, för
han vill inte vara själv.

Sen säger han hela tiden att han inte kommer att leva så länge som till jul..........

Alla i familjen i övrigt har en massa hälsoproblem och jag är inget undantag.

Min värk har eskalerat något rent fruktansvärt de senaste veckorna och stundvis har
jag så ont att jag blir illamående. Svårt att sitta, stå, ligga någon längre stund. Att gå,
går någorlunda bra när jag väl kommit igång. (Men inte hur länge som helst)
Visst är jag van vid att alltid ha ont pga reumatisk värk men det får väl finnas gränser?
Eller, nej............. Kunde klart vara mycket värre!
Men nu tycker jag att det ska vända för alla och att det blir ett bra, frisk och positivt år!!!!

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Usch, så mycket elände på en gång!
Har dina föräldrar pratat med någon om att de kanske borde bo någon annanstans? Klart det är svårt att ge upp sitt hem men detta verkar väldigt otryggt.

Kimmie sa...

Mitt allt elände har du fått en utmärkelse på min blogg.