söndag 28 december 2008

Vikten

Söndagmorgon = dags att ställa mig på vågen

Inget bra besked - har gått uppå 1,8kg på en vecka!!! Och inte tycker jag att jag ätit SÅ mycket, knappt någon julmat alls.

Märkligt det här med vikten faktiskt. Flera veckor på rad har jag gått ner i vikt, 4hg, 6 hg, 8 hg, 2hg - bara hekto men ändå neråt. Har mig veterligen inte ändrat på något i min sk kosthållning (ha ha) och denna vecka har det blivit tre promenader med bror och en med lillasyster. Promenad brukar det bara vara på lördag och söndag.

Två dagar glömde jag att äta och kom inte på det förrän på kvällen när jag fått jätteont i huvudet och då åt jag något. Vet ju att det är HELT fel signal till kroppen som då tror att den "svälter" och sparar allt som kommer ner. Men det var faktiskt inte medvetet att glömma maten.

Det går lättare när man jobbar då är det oftast frukost och lunch på bestämda tider. Här hemma ska jag bara först... och sen ska jag bara något annat... och sen tittar jag i kylen och så har jag inget hemma som jag känner för och tänker att jag ska handla och äta sen osv.

Nåja.

Nu har jag i alla fall varit ute i det härliga men kalla vädret och promenerat en timme och svetten rinner ner för både hår och rygg - duschen nästa.

1 kommentar:

Kimmie sa...

Vad duktigt - en hel timmes promenad, skulle jag också behöva.