söndag 21 december 2008

Drömmar

Det sägs att man drömmer bra några sekunder precis innan man vaknar.
Jag har drömt en väldig massa inatt, men så har jag också vaknat en massa gånger.

I en dröm skällde jag ut ett affärsbiträde för att de fortfarande inte hade fått hem det chokladet som jag ville ha. (jag är väldigt agressiv i mina drömmar).

Sen drömde jag att mina katter hade blivit misshandlade och hade öppna sår och den ena hade strupen uppsliten så jag fick hålla ihop honom. Visste inte hur jag skulle lindra deras smärta, för jag visste ju att de skulle dö. Gav dem sött vitt vin som de lapade i sig och sen spydde.

Nästa dröm så var jag i en annan affär där det stod en försäljare precis vid utgången, jag ville till varje pris undvika henne men hon började ändå prata om de här fördelaktiga sandalerna och jag svarar då att jag kan inte ha sådana på mina fötter och så tittar jag ner och ser att jag inte tagit några skor på mig och går runt i bara strumpor och ute regnar det.

Varje gång jag vaknat har jag haft en strof från en julsång i huvudet "tänk vad tomten liknar pappa, det kunde "vatt" hans tvillingbror". Vet ni hur störigt det är att flera dagar i sträck ha en låt i huvudet och sen vakna med den också. Grrr. :-)
Drömde en massa annat men det mesta av det har försvunnit ur minnet nu.

1 kommentar:

Kimmie sa...

Du är SÅ märklig ibland! =)