söndag 21 december 2008

Att klä på sig...

...är tydligen inte alltid det lättaste.

Hittar mina svarta jeans, samma storlek som i övriga jeans och byxor som jag har. De går knappt att komma i dem trots att jag gått ner drygt 6 kilo sen jag hade dem på senast. Har de legat och krympt i garderoben? Tar på mig en svart t-shirt och en röd stor plyschtröja med stor krage. Ska fästa en julbrosch i den och då trär jag den genom båda tröjorna, onödigt om jag vill ta av den varma tröjan när jag kommer hem till Kimmie. Nytt försök, så nu sitter broschen rätt. Då ser jag att jag tagit på mig tröjan fram och bak för axelsömmen är längre fram än den ska vara. Av med tröjan, då ser jag att jag har t-shirten ut och in! Grrrr! Tänk att det kan vara så svårt att klä på sig! Lite smink på så att jag ser lite piggare ut än ett lik. Inte bra med mascara eftersom jag har allergi i ögonen och det börjar alltid klia efter ett tag (trots att det är en mascara som ska vara användbar för de som har allergi) men vill man vara fin...

Så nu är jag LITE fin och ser fram mot kvällen med Kimmie och hennes son!

1 kommentar:

Kimmie sa...

Du var jättefin, och det har varit supermysigt!